ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس سندیکای تولیدکنندگان رایانه گفت: در حال حاضر در صنعت IT مرجع خاصی برای رسیدگی به تخلفات وجود ندارد و این امر به آشفتگی بازار فناوری اطلاعات دامن می‌زند.

مهندس «محمد حسین محبی» در گفت‌وگو با(ایسنا)، اظهار داشت: هیچ کنترلی بر روی عرضه کنندگان قطعات رایانه‌یی وجود ندارد و اکثر آن‌ها با ارائه‌ی اجناس تقلبی و قاچاق، اعتماد کاربران را به بازار از بین برده‌اند تا آن جا که بازار رایانه عنوان یکی از آشفته‌ترین بازارهای ایران را به خود گرفته است.

وی ادامه داد: صنف‌های گوناگون در صنعت IT، به عنوان راهی برای فرار عرضه کنندگان از پاسخگویی قرار گرفته و شکایت کاربران از محصولات بدون کیفیت بازار به جایی نمی‌رسد.

رییس سندیکای تولید کنندگان رایانه تصریح کرد: در برخی مواقع به دلیل نبود ابزارهای قانونی، اصناف توانایی برخورد با متخلفان را ندارند و این امر نشان می‌دهد که سیاست ‌گذاری‌های دولت در نظامند کردن بازار ضعیف است.

محبی با اعلام این که تشکل‌های تخصصی باید مرجع رسیدگی به تخلفات بازارهای تخصصی قرار بگیرند گفت: سندیکای تولیدکنندگان رایانه برای نظامندکردن خریدهای نهادهای دولتی و همچنین افراد حقیقی و حقوقی از بازار رایانه، طرحی را از وزارت ICT دریافت کرده که مطالعات تحقیقاتی آن به انجام رسیده است.

رییس سندیکای تولیدکنندگان رایانه تاکید کرد: در این طرح هدف از تولید بخش خصوصی مشخص شده و کالاهای وارداتی از مبادی مشخصی وارد کشورمی‌شود که این امر از ورود اجناس قاچاق جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد‌: واردات بی رویه قطعات رایانه باید کنترل شود و با اجرای این طرح بخش خصوصی در تعیین سیاست‌گذاری‌های نقش پیدا می‌کند.

  • ۸۴/۰۸/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">