ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واردکنندگان رسمی گوشی جان گرفتند

| شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۸۶، ۰۵:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

برخوردهای اخیر نیروی انتظامی با واردات غیر قانونی گوشی و در پی آن کاهش عرضه گوشی های فاقد گارانتی اصلی و معتبر ،باعث گسترش فعالیت شرکت های اصلی توزیع کننده در بازار تلفن همراه شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی تلفن همراه (موبنا)،به همین دلیل نمایندگان رسمی تلفن همراه در کشور ، برای در دست گرفتن سهم بازار بیشتر به توزیع گوشی های جدید پرداخته اند.

شرکت های واردکننده رسمی گوشی پس از افزایش 54 درصدی تعرفه واردات و به ویژه پس از لغو طرح رجیستری گوشی فعالیت خود را در بازار تلفن همراه ایران محدود کردند و ظرف سه ماه اخیر تعدادی از آنها به طور رسمی خبر از توقف فعالیت خود در بازار دادند.

"مهدی نادر" مدیر فروش شرکت سیتادل تلکام توزیع کننده اصلی گوشی های سونی اریکسون در بازار تهران در این باره می گوید: با گذشت سه ماه از اعلام لغو طرح رجیستری از سوی شرکت مخابرات که موجب گسترش فعالیت قاچاقچیان و در پی آن افت قیمت گوشی های سونی اریکسون شد، عملا فعالیت ما در بازار کاهش یافت.

وی می افزاید: اما در حال حاضر با پیگیری ها و برخوردهای مکرر نیروی انتظامی با واردات گوشی های دارای گارانتی متفرقه (گوشی های قاچاقی)،فعالیت گسترده شرکت های اصلی آغاز شده است.

وی ادامه می دهد: اختلاف قیمت بین گوشی های دارای گارانتی معتبر و بدون گارانتی ،کاربران را به سمت استفاده از گوشی های فاقد گارانتی معتبر سوق می دهد که این امر یکی از دلایل افزایش فعالیت قاچاقچیان و همچنین از رونق افتادن بازار گوشی هایی است که با گارانتی معتبر عرضه می شوند.

یک مقام مسئول در شرکت پارس ماکروتل عرضه کننده رسمی گوشی های سامسونگ نیز معتقد است: برای مقابله با قاچاق محصولات خود ،سیاست تعدیل قیمت و توزیع مدل های جدید را در پیش گرفته ایم.

وی از برابری قیمت گوشی های دارای گارانتی معتبر با نمونه های بدون گارانتی سامسونگ خبر می دهد و می گوید: این امر را دلیل خرید گوشی های دارای گارانتی معتبر از سوی متقاضیان می داند.

توزیع کنندگان رسمی گوشی تلفن همراه اظهار امیدورای می کنند تا برخورد نیروی انتظامی با قاچاقچیان استمرار داشته باشد تا قاچاق تلفن همراه در بازار ایران به صورت ریشه ای از بین برود.

  • ۸۶/۰۶/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">