ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون سرمایه‌ انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور با ابلاغ بخشنامه‌ای به دستگاه‌ها، اعلام‌کرد: حقوق و مزایای آذرماه بالاترین مقام هر دستگاه و همه مدیران مربوطه در صورتی پرداخت می‌شود که اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان در سامانه «پاکنا» وارد شود. 

به گزارش سازمان اداری و استخدامی کشور، «حسین عرب‌اسدی» در این بخشنامه تصریح‌کرد: پیرو تاکیدهای قبلی این سازمان مبنی بر تکمیل سامانه پاکنا و سامانه ثبت حقوق و مزایا حداکثر در مدت ۱۵ روز از تاریخ تخصیص اعتبار و پرداخت حقوق و مزایای آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ توسط سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل کشور، در صورت وارد نکردن اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌ها، حقوق آذرماه بالاترین مقام دستگاه و مدیران مربوطه پرداخت نمی‌شود.

در این بخشنامه عملکرد دستگاه‌های اجرایی مشمول در سال ۱۴۰۰ به این صورت است که  قوه مجریه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت دادگستری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۰۰ درصد اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان خود را از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا تاریخ ۹ آذرماه واردکرده‌اند.

از بین دستگاه‌های ذیل قوه قضائیه، دادگستری استان‌های مرکزی، کرمانشاه، فارس، سیستان و بلوچستان، همدان، لرستان، زنجان، سمنان، یزد، اردبیل، قم، خراسان شمالی و البرز پیشتاز بوده‌اند و ۱۰۰ درصد اطلاعات را ثبت کرده‌اند.

در دستگاه‌های ذیل قوه مقننه نیز دیوان محاسبات کشور همه اطلاعات خود را وارد کرده است.

از میان سازمان‌های زیر نظر رئیس‌جمهوری و نهاد ریاست‌جمهوری نیز، دبیرخانه هیات عالی گزینش، پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست‌جمهوری، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی، سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، اطلاعات خود را به صورت کامل در سامانه حقوق و مزایا ثبت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، ثبت اطلاعات کارکنان در سامانه پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری (پاکنا) از سال‌ها پیش مورد تاکید بوده و در قانون بودجه ۱۳۹۹ و همچنین قانون بودجه سال‌جاری (تبصره ۲۱ قانون بودجه ۱۴۰۰) جریان ثبت اطلاعات کارکنان مورد تاکید قرار گرفته است و دستگاه‌های اجرایی مکلف به انجام آن هستند. 

این تکلیف قانونی برای ساماندهی نیروی انسانی، کارکنان دولت و انضباط مالی است که در قوانین بودجه تکلیف می‌شود و درج این اطلاعات حقی را برای استخدام یا به‌کارگیری اشخاص ایجاد نمی‌کند. 

آمار کارکنان دولت در ابتدای سال ۱۳۹۹، ۲ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۴۶۲ نفر بوده و براساس آخرین آمار (مربوط به سال گذشته) اطلاعات نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از کارکنان دولت وارد سامانه «کارمند ایران» شده و از این تعداد اطلاعات یک میلیون و ۲۰۰ هزار مورد نهایی شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">