ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واکنش‌ها به آیفون‌های جدید چه بود؟

| يكشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۲۰ ق.ظ | ۰ نظر

سمیه مهدوی - هر کس که اندک دانشی از دنیای موبایل و تلفن همراه دارد، به خوبی می‌داند که شرکت اپل اگرچه کمترین میزان رونمایی از گوشی‌های جدید را دارد، اگرچه سالی یک تا دو محصول بیشتر تولید نمی‌کند و اگرچه اخیرا جایگاه دومین تولیدکننده گوشی در دنیا را به شرکت هواوی واگذار کرد، اما در یک موضوع خاص یک سر و گردن بالاتر از دیگر رقبای خود قرار دارد و  و آن چیزی نیست جز پروپاگاندا و هیاهوی گسترده.

البته این به مفهوم زیر سوال بردن کیفیت بالای محصولات ساخته شرکت نیست چرا که این شرکت محصولات هیجان انگیزی ساخته و روانه بازار می‌کند که توانسته ۷۰ درصد از مشتریان خود را تقریبا دائمی‌ کند و این موفقیت بزرگی است که بازار و آینده یک شرکت را گارانتی و تضمین می‌کند.

شاید به همین دلیل است که این شرکت توانسته با کسب ارزش ۸۰۰ میلیارد دلاری لقب گران‌ترین شرکت دنیا را به خود اختصاص دهد.

هفته قبل اما کمپانی اپل از دو محصول جدید خود یعنی آیفون ۸ و آیفون ایکس رونمایی کرد. برای عاشقان محصولات شرکت اپل صحبت کردن از آنچه در مراسم رونمایی گذشت بسیار خسته کننده و در عین حال خنده‌دار است چرا که آنها به لطف اینترنت،  ثانیه‌ای از این مراسم را از دست ندادند.

با این مقدمه اگرچه اینترنت تحت تاثیر هیجانات مرسوم در زمان معرفی گوشی‌های آیفون پر شده از  تعریف و تمجید و مطالب اغراق آمیز، اما در این مطلب نگاهی کوتاه خواهیم داشت به واکنش‌هایی از جنس متفاوت به آیفون ۸ و ایکس یا همان 10.

یکی از مهمترین مسایلی که بلافاصله بعد از معرفی گوشی آیفون ۱۰ مطرح شد قیمت نجومی‌ آن است. این موضوع تقریبا مورد توجه اکثر فعالان صنعت موبایل قرار گرفت.

دومین موضوع مورد توجه بعد از معرفی محصولات جدید اپل به روش نامگذاری این شرکت روی محصولات جدیدش باز می‌گشت. هفته گذشته اپل آیفون ۸ و ایکس که نام یونانی برای عدد ۱۰ است را معرفی کرد و این پرسش را باقی گذاشت که تکلیف آیفون 9 یا به قول اپل IX چه می‌شود!؟

در ادامه برخی نظرات موجود در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را مرور می‌کنیم.

 

Cnet

حالا بزرگترین سوال به تغییر قابل توجه در طراحی این گوشی باز می‌گردد و آن حذف کلید معروف هوم است.  سوال اینجاست آیا واقعا حذف دکمه به راحتی کار با گوشی منتهی خواهد شد؟ و آیا استفاده از چهره به جای اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی کارایی بهتری خواهد داشت؟

 

The Verge

شاید بتوان آیفون x را قویترین گوشی شرکت اپل دانست اما واقعیت اینست که در قیاس با سایر گوشی‌های پرچمدار آندرویدی، حداقل روی کاغذ سخت است که بتوان گفت این گوشی پیشتاز یک کتگوری خاص است. البته شرکت اپل همواره در ادامه راه تغییرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مهمی ‌روی گوشی‌های خود اعمال می‌کنند که می‌تواند این گوشی‌ها را از سایر رقبا متمایز کنند که تا آن زمان باید منتظر ماند و دید.

 

Wall Street Journal

سایز جدید آیفون ۱۰ و حذف حاشیه‌های این گوشی شانس فروش آن را در بازار کشور بزرگی مثل چین افزایش خواهد داد. چرا که کاربران چینی به ظاهر گوشی اهمیت زیادی می‌دهند در حالی که اپل نزدیک به سه سال تغییر خاصی در طراحی گوشی‌های خود ایجاد نکرده بود.

 

Bloomberg

عرضه آیفون هزار دلاری می‌تواند تا ۶ درصد ارزش هر سهم این شرکت در سال ۲۰۱8  افزایش دهد. البته از این موضوع نیز نباید غافل بود که این مساله بستگی زیادی به میزان فروش این گوشی و استقبال بازار در رقابت با رقبای چینی که محصولاتی به مراتب ارزانتر ساخته و روانه بازار می‌کنند، دارد. به این موضوع باید توجه داشت که در حال حاضر دو برند هواوی و شیائومی ‌محصولات باکیفیت و ارزان قیمتی  به بازار روانه می‌کنند.

 

Slashgear

چند سالی می‌شد که اپل در قیاس با شرکتی مثل سامسونگ حرف تازه‌ای در خصوص طراحی گوشی نداشت حالا اما گوشی آیفون ۱۰ شاید بتوانند این وضعیت را برای شرکت اپل تا حدودی تغییر دهد.

 

Engadget

اگرچه ظاهر گوشی آیفون ۱۰ به نسبت مدل‌های قدیمی‌تر این شرکت تغییری انقلابی داشته اما به نظر من گوشی‌های گلکسی سامسونگ همچنان ظاهر بهتری دارد.

 

Wired

استفاده از قابلیت جدید تشخیص چهره در گوشی آیفون به جای اثر انگشت می‌تواند تهدیدی برای حریم خصوصی دیجیتالی افراد باشد. چراکه برای استفاده از گوشی در واقع راهی جز نشان دادن هر لحظه صورت خود به گوشی ندارید. درست مثل زمانی که پلیس فردی را دستگیر می‌کند و بلافاصله از وی عکس می‌گیرد.

 

 Financial Times

عرضه آیفون ۱۰ همزمان با آیفون ۸ مشکلاتی برای مدل پایین‌تر به وجود آورد.  چراکه آیفون ۸ از نظر ظاهری در قیاس با آیفون ۱۰ چیزی برای گفتن ندارد. (منبع:عصرارتباط)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">