ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واگذاری سیم‌کارت ایرانسل تا شهریور بعید است

| دوشنبه, ۸ خرداد ۱۳۸۵، ۰۱:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

رییس هیات مدیره‌ی کنسرسیوم فارس (یکی از کنسرسیوم‌های حاضر در پروژه‌ی شرکت ایرانسل)، گفت: ارایه‌ی سیم‌کارت اپراتور دوم تا شهریورماه بعید است؛ در صورت تاخیر در اجرای پروژه نیز شرکت ایرانسل موظف به پرداخت جریمه خواهد بود و ما به عنوان پیمانکار مسوولیتی در این‌باره نداریم.
محمدابراهیم مطلع در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار داشت: کنسرسیوم فارس از سال 83، به منظور استفاده از توان بالقوه‌ی کشور در پروژه‌های ملی و رقابت با شرکت‌های خارجی تشکیل شد؛ اولین حضورمان در مناقصه‌ی GC‌های شرکت ارتباطات سیار بود که به دلایل نامعلوم نتوانستیم در این پروژه حضور داشته باشیم.
وی با بیان این که پروژه‌ی ایرانسل اولین فعالیت کنسرسیوم فارس است، گفت: این کنسرسیوم از کارخانجات مخابراتی ایران، صنایع مخابراتی راه دور ایران، صنایع الکترونیک شیراز و صنایع قطعات الکترونیک ایران تشکیل شده است.
او افزود: کنسرسیوم فارس در پروژه‌ی ایرانسل، موظف به تکمیل شبکه‌ی NSS و دو ناحیه‌ی یک و سه شبکه‌ی BSS با مشارکت نوکیا و تکفام است؛ ناحیه‌ی یک شبکه‌ی BSS شهر تهران و ناحیه‌ی سه چندین استان در شرق کشور را شامل می‌شود، همچنین کل کشور به شش ناحیه تقسیم شده و سایر نواحی توسط شرکت‌های دیگر تکمیل می‌شود.
مطلع با اعلام این که هم اکنون در حال مذاکره با مسوولان ایرانسل هستیم و هنوز قراردادی میان ما منعقد نشده است، گفت: هر زمان که قراردادمان منعقد شود، کار خود را آغاز خواهیم کرد.
رییس هیات مدیره‌ی کنسرسیوم فارس، در پاسخ به این سوال که آیا پروژه‌ی ایرانسل در موعد مقرر اجرا خواهد شد، گفت: طبق زمان‌بندی که مسوولان انجام دادند، برنده‌ی مناقصه‌ی ایرانسل، باید در بهمن‌ماه سال گذشته، مشخص و قرارداد آن در فروردین‌ ماه منعقد می‌شد؛ در حالی که برنده‌ی مناقصه با چندین ماه تاخیر اعلام شده است، به همین دلیل تاخیر در اجرای پروژه‌ کاملا طبیعی است.
وی خاطرنشان کرد: امکان اجرای فاز اول پروژه‌، یعنی واگذاری سیم‌کارت تا شهریور ماه بعید است، ولی ما تلاش خواهیم کرد که فاز‌های بعدی طرح را طبق زمان‌بندی انجام دهیم.
وی درباره‌ی علت تاخیر در اعلام برنده‌ی مناقصه‌ی ایرانسل، گفت: مجریان مناقصه قصد داشتند که ارزیابی‌های فنی و اقتصادی کاملی از برنده‌ی مناقصه‌ مشخص کنند تا در آینده دچار مشکل نشوند.

  • ۸۵/۰۳/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">