ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مرتضی شایسته می‌گوید: واگذاری بسیاری از فیلم‌های ایرانی به یوتیوب و نتفلیکس غیرقانونی است.

مرتضی شایسته (سخنگوی انجمن تهیه‌کنندگان مستقل)  با بیان اینکه «واگذاری بسیاری از فیلم‌های ایرانی به یوتیوب و نت فلیکس غیرقانونی است» به خبرنگار ایلنا  گفت: در پی پیگیری چندتن از تهیه‌کنندگان جوان و گزارش آنها به هیات مدیره انجمن تهیه‌کنندگان مستقل، متوجه شدیم که بیش از 3 سال است که جمعی با واگذاری غیرقانونی فیلم‌های سینمایی و ویدئویی ایرانی برای نمایش در یوتیوب حقوق تهیه‌کنندگان و صاحبان فیلم‌های سینمایی را تضییع و از بی‌اطلاعی این همکاران سوءاستفاده می‌کنند. این جماعت که عملاً به آنها واژه «دزد» را می‌توان اطلاق کرد از بی‌اطلاعی برخی تهیه‌کنندگان سینمای ایران سوء‌استفاده کرده و فیلم‌ها را در یوتیوب ارائه و حق‌السهم نمایش را دریافت و از پرداخت به تهیه‌کننده خود‌داری می‌کننند.

شایسته افزود: در این زمینه یک موسسه ویدئویی بیشترین خسارت را به تهیه‌کنندگان طرف قرارداد وارد ساخته است. برخی افراد از قراردادهای خرید حقوق D.V.D سوءاستفاده کرده و در بعضی موارد فیلم‌ها را به شبکه نمایش ویدئو درخواستی فروخته و در اغلب موارد نیز فیلم را به عنوان صاحب فیلم و با خیانت در امانت به یوتیوب واگذار کرده است.

 وی ادامه داد: یوتیوب نیز درآمد ناشی از نمایش فیلم‌ها را به این افراد که خود را صاحب فیلم و یا نماینده صاحب فیلم عنوان کرده‌اند پرداخت می‌کرد. در نتیجه حقوق تهیه‌کنندگان توسط این موسسه ویدئویی و در برخی موارد نیز افراد دیگر به یغما می‌رفت.

سخنگوی انجمن اضافه کرد: هیات مدیره انجمن ضمن بررسی ابعاد کامل موضوع، مقرر داشت که اسامی فیلم‌ها و تهیه‌کنندگان استخراج و سپس در صورت ندادن حقوق آنها، از این موسسه و دیگر افراد شکایت بشود. ضمناً تهیه‌کنندگان و مالکان فیلم می‌توانند مدارک لازم را به دبیر خانه انجمن تهیه‌کنندگان مستقل واقع در خانه سینما خیابان وصال ارائه کنند تا توسط وکیل انجمن اقدامات قانونی صورت گیرد.

سخنگوی انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سپس به دستور دیگر هیات مدیره پرداخت و گفت: اخیراً مذاکراتی برای ارائه فیلم به «نتفلیکس» مطرح شده و برای برخی از همکاران نیز پیام‌هایی در فضای مجازی ارسال شده است.

وی ادامه داد: هیات مدیره بر آن شد تا اولاً نمایندگی موسسه مورد نظر از سوی کمپانی نتفلیکس برای خرید فیلم احراز شود دوم اینکه شرایط قرارداد در صورت خرید با اشکال دیگر مشخص شود. چرا‌که تاکنون کلاهبرداری‌های متعدد به نام این یا آن شرکت معتبر و ازجمله همان‌گونه که اشاره داشتم، یوتیوب شرح داده است. هیات مدیره انجمن به همکاران تهیه‌‌کننده توصیه کرد که تا زمانی که از زیرو بم موضوع کاملاً مطلع نشده‌اند، از عقد قرارداد با مراکز مدعی خودداری می‌کنند.

شایسته گفت: در همین نشست موضوعات مربوط به برخی رفتارهای غیرمتعارف معدودی از همکاران تهیه‌کننده نیز مطرح شد و مقرر گردید در مورد این رفتارها اگر شائبه ظن به صنف را به وجود می‌آورد، تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: هیات مدیره انجمن در پایان از معاونت محترم سینمایی خواست در شرایطی که فیلم‌های ایرانی برای یافتن سانس نمایش در محظور هستند، اجازه نمایش فیلم‌های خارجی صادر نشود. به‌خصوص که سال 1397 سال حمایت از کالای ایرانی اعلام شده است.   

  • ۹۷/۰۹/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">