ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واگذاری وظیفه شوراهای IT به وزارت ارتباطات

| چهارشنبه, ۴ مهر ۱۳۸۶، ۰۴:۵۹ ب.ظ | ۲ نظر

سازمان فن‌آوری اطلاعات در جهت پر کردن وظایف مربوط به شوراهای عالی که در امور IT به فعالیت می‌پرداختند، تشکیل می‌شود.

وفا غفاریان - معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات - در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره‌ی تشکیل سازمان فن‌آوری اطلاعات در وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات اظهار کرد: این سازمان اقدامات اجرایی در امور IT را انجام نخواهد داد بلکه سیاست گذاری و تصمیم‌گیری‌هایی که بیش از این به عهده‌ی شوراهای عالی فن‌آوری اطلاعات ادغام شده مانند شورای عالی انفورماتیک، شورای عالی اطلاع‌سانی، شورای عالی فن‌آوری اطلاعات بود را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: ماموریت‌های اجرایی شرکت فن‌آوری اطلاعات در شرکت مخابرات ایران باقی خواهد ماند و پروژه‌هایی که این شرکت در حال انجام آن بود توسط شرکت‌های مخابراتی استانی انجام خواهد شد.

او تصریح کرد: اگر نیاز باشد که بخش متمرکزی برای انجام برخی از پروژه‌های فن‌آوری اطلاعات که قابل تفکیک میان استان‌ها نیستند تشکیل خواهد شد؛ به عبارت دیگر ممکن است در شرایط خصوصی سازی شرکتی مشابه شرکت فن‌آوری اطلاعات برای انجام این پروژه‌ها تشکیل شود.

  • ۸۶/۰۷/۰۴

نظرات  (۲)

با بررسی وضیعت نهادهای فناوری اطلاعات وارتباطات در کشور و عملکرد هریک از آنها به خصوص در دوساله اخیر ،بیانگر این حقیقت است که نهادهایی که وایسته به یک وزارت خانه باشند یا زیر نظر یک سازمان خاص باشند فاقد نگرش و نگاه کلان و جامع میباشند، بخصوص عملکرد ضعیف معاونت فناوری اطلاعات وزارت ICT موید این امر می باشد. لذ اگر به این امر باور و اعتفاد داشته باشیم که ICT یکی از مهمترین ارکان توسعه ای میباشد میبایست نهادی فرا وزارتخانه ای برای سیاست گذاری و برنامه ریزی کلان آن ایجاد شود. مهمتر اینکه بر این باور نیز باشیم که بخش خصوصی رکن و محوریت توسعه فناوری اطلاعات در کشور را به عهده دارد و می بایست در این حرکت نقش محوری و کلیدی را ایفا نماید . این تجربه موفق همه کشورهایی است که با نکرش و رویکردی صحیح متناسب با شرایط خود مسیری درست را انتخاب نموده اند و کم طرحها وبرنامه های ملی برای توسعه ICT در کشور تهیه نشده است که نتها میزان و موفقیت وکارایی آنها ارزیابی نشده است بلکه در گوشه کتابخانه های ما در حال خاک خوردن است .
  • رضا پرویزی
  • به نظر اینجانب در وب سایت مراجعه شود

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">