ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس مرکز مدیریت اطلاعات و حوادث سازمان مدیریت بحران از اختصاص هفت هزار شماره موبایل پنج رقمی ویژه مدیریت بحران خبر داد.

مهدی رحمتی نژاد دراین باره گفت: مدیریت بحران وظیفه هماهنگی میان دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف را چه در زمان بحران و چه در حین و پس از آن بر عهده دارد. لازمه این موضوع نیز برقراری سریع ارتباط میان مسئولان و دستگاه‌ها و بخش‌های مرتبط با بحران است. این ارتباط ممکن است در صورت بروز حادثه‌ای دچار اخلال شود، چرا که تجربه نشان داده که اگر زلزله یا بحرانی در منطقه‌ای رخ دهد تعداد تماس‌ها به قدری افزایش پیدا می‌کند که در ساعات اولیه وقوع، ممکن است امکان برقراری سریع ارتباط به وسیله تلفن همراه از بین برود و اصطلاحا ظرفیت شبکه تکمیل شود.
وی ادامه داد: در همین راستا نیز با هماهنگی که میان مدیریت بحران و شرکت همراه اول انجام شد، ۷۰۰۰ شماره پنج رقمی برای موبایل مسئولان بحران و مدیران استانی و کشوری اختصاص یافت تا اگر خدایی ناکرده حادثه‌ای رخ داد که سبب اخلال در تماس‌ها شد با این شماره پنج رقمی بتوان هماهنگی‌ها و اقدامات لازم برای امدادرسانی سریع و گزارش گیری از مناطق آسیب دیده را دریافت کرد.
رییس مرکز مدیریت اطلاعات و حوادث سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه این شماره‌ها به نسبت جمعیت، مساحت، حادثه‌خیزی و مؤلفه‌هایی از این دست در میان مسئولان مدیریت بحران و دستگاه‌های مرتبط در هر استان توزیع شده است، گفت: به طور متوسط در هر استان به فراخور مؤلفه‌هایی که اشاره کردم بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ شماره پنج رقمی اختصاص داده شده است.
رحمتی نژاد درباره اینکه تفاوت این شماره‌ها با سیستم ارتباط بی‌سیم در چیست، به ایسنا گفت: ارتباط بی‌سیم دارای برد محدود و مربوط به یک منطقه است، این ارتباط در میان امدادگران منطقه و مدیران در همان منطقه وجود دارد، اما گاهی لازم است هماهنگی‌هایی از مرکز انجام شود که در این میان از شماره‌های پنج رقمی استفاده خواهد شد.
وی درمورد اینکه چه کسانی به این شماره‌ها دسترسی دارند، گفت: بانکی از این شماره‌ها در اختیار سازمان مدیریت بحران کشور است و علاوه بر آن شماره مدیران و افراد مرتبط در هر استان نیز در اختیار مسئولان آن استان قرار دارد.
رییس مرکز مدیریت اطلاعات و حوادث سازمان مدیریت بحران کشور همچنین درباره اینکه آیا این شماره‌ها سیم کارت مجزایی دارد یا خیر هم اظهارکرد: این شماره‌ها در واقع روی همان سیم کارت اصلی افراد فعال شده و نیازی به همراه داشتن سیم کارتی دیگر نیست.
به گفته رحمتی‌نژاد، استفاده از این سیستم در زمان بحران تأثیر بسیار زیادی در هماهنگی و پشتیبانی به موقع و امدادرسانی سریع در مناطق حادثه خیز دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">