ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وبلاگ گروهی جامعه اطلاعاتی راه اندازی شد

| دوشنبه, ۹ آبان ۱۳۸۴، ۰۱:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

وبلاگ فاز دوم اجلاس سران جامعه اطلاعاتی به نویسندگی علیرضا شیرازی و شهرام شریف با آدرسhttp://wsis.blogfa.com به تازگی راه اندازی شده است.

به گزارش سرویس «نگاهی به وبلاگ‌ها»ی ایسنا وبلاگ مذکور در یکی از مطالب خود آورده است: قرار دادن کشور تونس به عنوان میزبان نشست دوم و پایانی اجلاس جامعه اطلاعاتی هر چند در ابتدا با مخالفت‌های بسیاری روبه رو شد آنها اعتقاد داشتند که تونس نه از لحاظ انفورماتیک پیشرفت خاصی کرده و نه از نظر آزادی بیان کشور شاخصی محسوب می شود. اما منطق انتخاب‌کنندگان این بود که انتخاب تونس به عنوان میزبان دوم (در مقابل ژنو به عنوان میزبان نخست) در واقع نشان دهنده فاصله تکنولوژیک میان کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه و نکته تمرکز اجلاس WSIS است.

حالا به نظر می رسد اجلاس تونس برخی تغییرات را حداقل در حوزه آزادی‌های اجتماعی در تونس به وجود آورده، برخی محدودیت‌های رسانه‌ای برطرف شده و دسترسی به رسانه‌های غیردولتی نیز ساده‌تر شده است.

فعالان حقوق بشر امیدوارند از فرصتی که اجلاس WSIS در اختیار آنها می‌گذارد بیشترین استفاده را برای فشار به حکومت تونس ببرند تا وضعیت مناسبتری برای حقوق بشر و آزادی بیان در این کشور به وجود آید.

  • ۸۴/۰۸/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">