ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وبکست امنیت سایبری اروپا با تأثیری جهانی

| دوشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۰۵:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

در تاریخ 9 سپتامبر 2020 ساعت 11 صبح به وقت بروکسل، یوهان لپاسار مدیر اجرایی آژانس امنیت اطلاعات و شبکه‌ی اتحادیه‌ی اروپا (ENISA) و یوجین کسپرسکی مدیر عامل اجرایی شرکت کسپرسکی بر طبق خط‌مشی امنیت سایبری اروپا سخنرانان وبکستی رده‌بالا –دومین در نوع خود- خواهند بود. دستورالعمل (EU)  2016/1148 پارلمان اروپا و شورا مورخ 6 جولای 2016 در خصوص اقداماتی جهت سطح مشترکی از امنیت شبکه و سیستم‌های اطلاعاتی در سراسر اتحادیه عنوان رسمی‌ایست از مقررات اتحادیه اروپا که بیشتر به بخشنامه NIS معروف است. شاید نام کاملش را نشود یک نفس گفت اما به هر حال این عنوان بی‌شک به هدف این قانون‌گذاری مربوط می‌شود؛ قانون‌گذاری‌ای که در صدد ایجاد سطح بالایی از امنیت مشترک در سراسر این اتحادیه است. بخشنامه‌ی اصلاحی نیز باید همین آرمان را حفظ کند. افزون بر این، اصلاح این بخشنامه موضوعیست که قرار است در وبکستی که در راه است مورد بررسی قرار داده شود. محوریت این وبکست، خط‌مشی امنیت سایبری اتحادیه اروپا است که کسپرسکی در تاریخ 9 سپتامبر از ساعت 11 تا 12:15 ظهر به وقت بروکسلِ بلژیک میزبان آن خواهد بود. این وبکست تحت عنوان «بررسی بخشنامه NIS- از امنیت سایبری تا ایمنیِ سایبری؟» دومین سری از رویدادهای رده بالای آنلاین مخصوص رهبران سیاسی، اداری، تجاری و آکادمیک از سوی اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن است. از زمان تصویب NIS در سال 2016 این بخشنامه توسعه‌ی قابلیت‌های امنیت سایبری را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا پشتیبانی کرده و پیوسته در راستای ارتقای آن‌ها کوشیده است. این پیشرفت و ارتقا به تمامی سه حوزه این بخشنامه مربوط می‌شود:  1) قابلیت‌های ملی، 2) مشارکت برون‌مرزی و 3) نظارت ملی روی بخش‌های مهم. اهداف کلی این وبکست به شرح زیر خواهد بود:
•    اطلاع‌رسانیِ شرکت‌کنندگان در خصوص تحلیل بخشنامه‌ی NIS جهت افزایش سطح امنیت سایبری در اروپا (و در سطح جهانی)،
•    مباحثه حول محور الزامات، توصیه‌ها و اهداف اصلاحات و بازبینی‌ها،
•    بحث راجع به اهمیت امنیت سایبری/ایمنی سایبری به عنوان مبنایی برای دیجیتالیزگیِ موفق.
تز اصلی این رویداد این است که امنیت سایبری کافی پیش‌نیازی برای تحول دیجیتالی موفق در اروپا تلقی می‌شود. دو سخنرانی 10 دقیقه‌ایِ یوهان لپاسار مدیر اجرایی ENISA و یوجین کسپرسکی مدیر کسپرسکی در آغاز این وبکست زیربنایی برای مباحثه‌ی این پنل مدیریتی خواهند بود. علاوه بر سخنران‌های کی‌نوت، این پنل یا هیئت مدیران شامل سخنران‌های درجه اول گروه‌ها و مناطق مختلف ذی‌نفع نیز می‌شود:
سوزان دهمل، عضو هیئت اجرایی، حقوقی و امنیتی در Bitkom و عضو انجمن دیجیتال آلمان
کورادو گیوستوزی، عضو تیم CERT-AGID ایتالیا، متخصص ارشد امنیت سایبری، استاد دانشگاه ساپینزای روم
محوریت بحث این پنل مدیریتی، چگونگی ایجاد سطح بالایی از اشتراک امنیت در شبکه و سیستم‌های اطلاعاتی در سراسر اروپا خواهد بود. بررسی بخشنامه‌ی NIS بخشی از خط‌مشی کلیدی تنظیم‌شده توسط رئیس کمیسیون اروپا خانم اورزولا فن در لاین برای «هماهنگ‌سازی اروپا با عصر دیجیتال» محسوب می‌شود. دیجیتالیزگیِ سریع تمامی حوزه‌های جامعه و اقتصاد، چشم‌انداز تهدید را بسط داده است. چالش‌های جدید نیازمند واکنش‌های نوآورانه و تطبیقی از سوی تمامی گروه‌های ذی‌نفع هستند. هدف این وبکست، ارائه‌ی اطلاعات و ایده‌های جدید از زوایا و ابعاد مختلف، شاخ و برگ دادن بیشتر به این موضوع خاص و در ادامه اصلاح بخشنامه NIS است.
اولین وبکست تاریخ 9 ژوئن رقم خورد و بسیار هم موفقیت‌آمیز پیش رفت. در این وبکست بیش از 100 شرکت‌کننده‌ی عالی‌مقام حضور داشتند (از سوی اتحادیه اروپا). سخنرانان این وبکست الکس ووس عضو پارلمان اروپا از آلمان، جیکوب بوراتینسکی مدیر عامل انجمن دیجیتال، اعتماد و امنیت سایبری (بخشنامه H) کمیسیون اروپا، اریک بوتورل عضو شورای ملی فرانسه و یوجین کسپرسکی بودند. برای اطلاعات بیشتر به گزارش این رویداد و نسخه‌ی ضبط‌شده‌ی این وبکست مراجعه فرمایید. به منظور ثبت‌نام برای رویداد سپتامبر خواهشمندیم از این فرم آنلاین استفاده نمایید. شما لینک مشارکتی دریافت خواهید کرد و تمام جزئیات لازم در خصوص ملحق شدن به این وبکست برایتان ارسال خواهد شد.

منبع: کسپرسکی آنلاین
تنظیم: روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)

  • ۹۹/۰۵/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">