ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر بهداشت با اشاره به وجود ۱۰۰۰ سامانه در وزارت بهداشت، از رشد ۸۸ درصد نسخه‌نویسی الکترونیک در دولت سیزدهم خبر داد.
به گزارش تسنیم ، بهرام عین‌اللهی در اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت افزود: زمانی که طرح تحول سلامت اجرا شد هزینه‌کرد منابع بی‌حساب و کتاب انجام شد و در حال حاضر باید نسبت به مدیریت منابع و انجام پژوهش بر اساس داده‌های دقیق و سیستمی، اقدام کنیم.

وی ادامه داد: در آغاز کار دولت سیزدهم، میزان نسخه نویسی الکترونیک 10 درصد بود و امروزه به 98 درصد رسیده که منطبق بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نهضت نرم افزاری بوده است. اطلاعات موجود در سامانه‌های الکترونیک می‌تواند به نظارت بر ارائه خدمات پزشکان نیز کمک شایانی به ما کند.

عین‌اللهی گفت: اجرای پزشکی خانواده و نظام ارجاع، اهمیت فراوانی دارد و در این زمینه از ظرفیت بهورزان و شبکه بهداشت می‌توان استفاده کرد.

عین‌اللهی اذعان کرد: حدود 1000 سامانه الکترونیک در وزارت بهداشت داریم که بهره‌وری ندارد و برخی نیز بر اساس تعارض منافع شکل گرفته است. گاها شاهد این هستیم که هر یک از طرح‌ها و برنامه‌ها سامانه مجزایی دارند در حالی که باید این سامانه‌ها پیوستگی داشته باشند‌ و باید از این سامانه‌های جزیره‌ای پرهیز کرد و اطلاعات باید یکپارچه باشد‌.

وی افزود: با اجرای طرح دارویار، سیستم‌های ما نیز اصلاح شد و در کالاهای اساسی، موفق‌ترین طرح، دارویار بود زیرا مابه‌التفاوت ارز ترجیحی و نیمایی را بیمه‌ها پرداخت کردند. در آینده نیز اگر اعتبار بیمه‌ها به موقع تامین شود، مشکلی نخواهیم داشت.

  • ۰۱/۱۲/۰۹

وزارت بهداشت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">