ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ودایع مخابراتی پس داده نمی شود

| دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۸۶، ۰۲:۰۱ ق.ظ | ۰ نظر

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارتباطات گفت: چنانچه ودایع مشترکان مخابرات به سهام تبدیل نشود به طور قطع به آنها بازگردانده نخواهد شد.

صمد مومن بالله در گفت و گو با خبرنگار "موبنا" با بیان این که ودایع مردم به صورت سپرده در اختیار مخابرات قرار دارد اظهار داشت: سازمان خصوصی سازی تاکنون نتیجه قطعی در خصوص تبدیل ودایع مشترکان مخابرات به سهام ارائه نکرده و تنها یک مقام در این سازمان تبدیل ودایع به سهام را منتفی اعلام کرده است.

وی با تاکید بر این که باید تصمیم جدی در خصوص ودایع مردم گرفته شود افزود: آنچه مسلم است آنکه ودایع مردم تاکنون به عنوان امانت در نزد مخابرات بوده و باید پس از خصوصی سازی تکلیف آن مشخص شود.

مومن بالله با تاکید بر اینکه از ودایع مشترکان تاکنون ، جهت توسعه شبکه مخابراتی کشور سرمایه گذاری شده است و این امر درآمد زایی کشور را در بر داشته تصریح کرد:باید از خصوصی سازی مخابرات مشترکان نیز منتفع شوند.

وی همچنین تاکید کرد: سیاست های مدیران دولت نیز باید به نفع مردم باشد.

در راستای اجرای بند "ج" اصل 44 قانون اساسی مبنی بر خصوصی سازی شرکت های دولتی، سهام 248 شرکت تا پایان سال جاری باید به بورس رود؛ که طبق اعلام سازمان خصوصی سازی در این میان شرکت های نفتی، بیمه ها و بانک ها در اولویت قرار داشته اما برای واگذاری سهام شرکت های مخابراتی زمان نزدیکی تعریف نشده است.

بر اساس این گزارش مدیران مخابرات که وعده اول شهریور ماه را برای واگذاری سهام 33 شرکت مخابراتی داده بودند از دلایل عدم تحقق این وعده و نیز تعیین تکلیف ودایع مشترکان اظهار بی اطلاعی می کنند.

گفته می شود مسئولان سازمان خصوصی سازی و شورای اقتصاد تصمیم دارند ودایع مشترکان مخابرات به عنوان حق نصب خدمات در نظر گرفته شود و به همین دلیل هم تبدیل به سهام نخواهد شد .

به این ترتیب به نظر می رسد عدم تبدیل به روز ودایع مشترکان به سهام که تاکنون از جمله موضوعات مهم مورد توجه کارشناسان و منتقدان در رسانه های جمعی بود نه تنها برای دولت مهم نیست بلکه دولت قصد دارد مبلغی که تاکنون ودیعه محسوب کرده و به خاطر آن تعرفه بیشتری از مشترک دریافت می کرد را به عنوان حق نصب در نظر بگیرد .

  • ۸۶/۰۷/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">