ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ورود بذرهای مواد مخدر از طریق پست به کشور

| سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ۱۱ آبان پنجمین جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی در محضر رهبر انقلاب برگزار خواهد شد، از ارائه گزارش اولیه دستگاه‌های متولی و حاضر در این نشست در روز پنج‌شنبه به دفتر مقام معظم رهبری خبر داد.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره کشت شاهدانه یا حشیش در گلخانه‌های منازل گفت: محتمل است که نوعی از شاهدانه یا حشیش در گلخانه‌های منازل کشت شود، ولی در کشتزارها و مزارع این کار صورت نمی‌گیرد، ضمن اینکه سهم کشفیات حشیش و ماری‌جوانا در مبادی ورودی به کشور کم نبوده و نسبت به سال قبل افزایش داشته‌ایم هر چند که زیاد نبوده است، اما با این حال میزان واردات آن زیاد است و مردم باید شناخت کافی نسبت به این مواد مخدر داشته باشند. 

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: متأسفانه از طریق پست خارج از کشور، بذرهای مواد مخدر در داخل پاکت‌های پست گذاشته شده و به داخل کشور فرستاده می‌شود، ضمن اینکه در فضای مجازی، اطلاع‌رسانی برای کشت آن انجام می‌شود. 

افشار افزود: نگهداری معتادان متجار در کشور نسخه شفابخش راه‌حل بیماری اعتیاد نیست، بلکه عوامل مختلفی در نابودی اعتیاد وجود دارد، این در حالی است که در بهترین مراکز ترک اعتیاد و درمان آن در دنیا سهم موفقیت بین 40 تا 45 درصد است. 

این معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی در کف خیابان ایجاد شده و باید در کف اجتماع رفع شود، لذا باید با طرح‌های محله‌محور و کمک از ان‌جی‌اوها و همچنین مداخلات کاهش آسیب، این موضوع حل شود. 

افشار در پاسخ به سؤالی درباره میزان تعداد زنان در بین معتادان متجاهر در کشور گفت: 10 درصد میزان تعداد معتادان کشور در سال 90 براساس شیوع‌شناسی زن بوده‌اند، هر چند که در سال 94 این میزان مقداری کاهش داشته است، اما در مجموع، تعداد زنان در بین معتادان متجاهر خیلی کمتر از آمار زنان در بین معتادین است. 

وی تأکید کرد: دو مرکز با ظرفیت 120 نفر ویژه زنان معتاد متجاهر در غرب تهران در نظر گرفته شده است.

  • ۹۶/۰۷/۱۸

شرکت پست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">