ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ورود وزارت کشور به مجوز سایت‌های همسریابی

| چهارشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

نمایندگان دستگاه های مختلف در نشست هم اندیشی سایت های همسریابی در ارائه مجوز به این سایت ها از سوی وزارت کشور تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست هم اندیشی سایت های همسرگزینی با حضور مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان و نمایندگان دستگاه های مسئول از جمله وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پلیس فتا و رسانه ملی برگزار شد.

در این نشست اسماعیل کوچکیان رئیس اداره سرمایه اجتماعی، امور فرهنگی و سبک زندگی وزارت کشور با بیان اینکه سایت های همسریابی پدیده نوینی در جامعه هستند، گفت: هنوز ماهیت این سایت ها را نمی دانیم و برخورد ما با سایت های همسریابی همانند کودکی است که به قطار در حال حرکت سنگ می زند.

وی افزود: ساختار این سایت ها باید شناسایی شود زیرا افرادی وجود دارند که در این سایت ها سرمایه گذاری می کنند و ما نمی توانیم جامعه را از آنها منع کنیم.

وی ادامه داد: باید از سرمایه گذاری ها در زمینه همسریابی، شناخت کسب کنیم و مسائل فنی آنها را در کنار تخصص های ازدواج و خانواده قرار دهیم.

وی تاکید کرد: در وزارت کشور آماده ایم به این سایت ها مجوز بدهیم و آنها را در حوزه سازمان های مردم نهاد تعریف کنیم. باید از این سایت ها دعوت کنیم و به طور قطع انگیزه آنها در حوزه های مشروع نظام قابل گنجاندن است.

نماینده وزارت کشور در نشست بررسی سایت های همسان گزینی گفت: نباید مانع فعالیت این سایتها بشویم بلکه باید تخصص های مورد نیاز را به آنها ارائه دهیم و در بحث محتوایی وارد شویم.

کوچکیان ادامه داد: باید جلسات کاری با حضور دستگاه های مسئول برگزار شود تا عوارض این سایت ها را به حداقل برسانیم و ارائه مجوز به این سایت ها باید راحت و آسان باشد. البته باید مشخص کنند که به دنبال تشکیل خانواده هستند یا دوست یابی.

در ادامه این نشست حسین بزرگمنش نماینده وزارت ارشاد با اشاره به اینکه موضوع فرهنگ سازی در بررسی سایت های همسان گزینی مغفول واقع شده است، گفت: در وزارت ارشاد، فرهنگ سازی آغاز شده و تاکنون هزار سایت لوگوی دیجیتال طلایی دریافت کرده اند اما در حوزه سایت های همسریابی چون مسئولیت به وزارت ورزش و جوانان سپرده شده، ما نمی توانیم ورود کنیم.

وی افزود: به طور متوسط هر هفته دو یا سه مراجعه برای اخذ مجوز فعالیت در همسریابی داریم که آن را به وزارت ورزش ارجاع می دهیم اما وقتی به این وزارتخانه مراجعه می کنند، به در بسته می خورند و باید وزارت ورزش مشخص کند که اگر نمی خواهد مجوز دهد، کارگروه تعیین مصادق مجرمانه، سازمان دیگری را برای ارائه مجوز معرفی کند.

در ادامه این نشست، سید حیدر مرتضوی قائم مقام مدیر عامل موسسه طبیان گفت: رویکرد طبیان استفاده از فرصتهای ایجابی به جای برخوردهای سلبی است. هدف کوتاه مدت طبیان اراتقاء آگاهی و افزایش توانایی در میان جوانان با هدف ترویج ازدواج است.

وی تاکید کرد: در نخستین گام، طرح سامانه همسان گزینی طبیان را به معاونت ساماندهی جوانان ارائه دادیم و پس از بررسی طرح، وارد مرحله رونمایی شد که در خرداد ۹۴ رونمایی مشترک انجام شد.

مرتضوی تاکید کرد: مدل همسان گزینی طبیان، ظرفیت بالایی دارد و آماده همکاری با وزارت ورزش و همه سازمان های مسئول هستیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">