ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ورود پرونده الکترونیکی سلامت به تلفن همراه

| سه شنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

معاون بهداشت وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی سامانه خود مراقبتی از طریق سیستم اندروید تلفن همراه شهروندان از آبان امسال خبر داد و گفت: همه مردم می توانند از این طریق به اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت خود دسترسی پیدا کنند.

علیرضا رئیسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: با راه اندازی این سامانه مردم می توانند از طریق تلفن همراه به پرونده سلامت دسترسی یابند و اطلاعات روزانه سلامت خود را درباره قندخون، وزن، فشارخون، سابقه فامیلی و غیره در پرونده الکترونیک سلامت تکمیل کنند.
رئیسی افزود: برای ایمنی اطلاعات به افراد کد شناسه اختصاصی داده می شود و در این صورت با دریافت کد اختصاصی رو موبایل خود می توانند به اطلاعات پرونده الکترونیک خودشان دسترسی داشته باشند و هیچ کس نمی تواند به اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت دیگری دسترسی داشته باشد. در عین حال فرد در هر جای کشور که به پزشک مراجعه کند می تواند اطلاعات پرونده سلامت خود را ارائه دهد.
معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: وزارت بهداشت نیز به صورت سطح بندی شده به اطلاعات سامانه سلامت افراد دسترسی دارد و به این ترتیب افراد بیمار را شناسایی می کنیم، به عنوان مثال اگر فردی فشارخون بالا دارد به او هشدار می دهیم که داروهای خود را مصرف کند، اگر بیماری خاصی دارد به او پیام داده می شود که رژیم غذایی مناسب را رعایت کند.
رئیسی ادامه داد: اکنون 76 میلیون نفر وارد سامانه خودمراقبتی شده اند و و مراقبان سلامت آنها مشخص است، ممکن است افراد مراقب سلامت خود را نشناسند اما با مراجعه به مرکز درمانی، مراقب سلامت آنها معرفی می شود.
وی تاکید کرد: در همین راستا، برنامه مهم وزارت بهداشت اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده است، در این برنامه هر سه هزار نفر جمعیت تحت پوشش یک مراقب سلامت قرار می گیرند.
رئیسی گفت: مراقبان سلامت از طریق خرید خدمت با وزارت بهداشت مرتبط هستند.
مسئولان وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده اند که برای بیش از 70 میلیون ایرانی پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده و اطلاعات اولیه افراد در این پرونده ها ثبت شده است اما بسیاری از مردم به علت مراجعه نکردن به مراکز بهداشتی و درمانی از وجود این پرونده و خدمات مراقبتی آن که برای پیشگیری از بیماری های مختلف به خصوص بیماری های غیر واگیر مانند فشار خون، چاقی، دیابت، بیماری های قلبی و بیماری های محیطی و خانوادگی است، اطلاعی ندارند، به همین علت اطلاعات بسیاری از این پرونده ها همچنان ناقص است، ضمن اینکه هنوز ارتباط بین مراکز تشکیل دهنده پرونده سلامت با سایر مراکز بهداشتی و درمانی به طور کامل برقرار نشده است.

  • ۹۷/۰۵/۰۲

وزارت بهداشت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">