ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک مقام آگاه در شرکت فناوری اطلاعات گفت: در زمان حاضر وزارت ارتباطات و شرکت فناوری اطلاعات نقش چندانی در کاهش قیمت اینترنت ندارند.
وی که خواستار فاش نشدن نام خود در خبر بود،روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اصفهان افزود: پهنای باند اینترنت یکی از دهها پارامتر تاثیرگذار در تعیین قیمت نهایی اینترنت است و وزارت ارتباطات بیش از این نمی‌تواند در این زمینه کاری انجام دهد.
وی یادآور شد:اجاره ساختمان،مالیات، حقوق پرسنل و دیگر هزینه‌های سرباری که بر شرکتهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی تحمیل می‌شود ، نقش بسزایی در تعیین قیمت نهایی اینترنت برای کاربران خانگی دارد.
وی تصریح کرد: نباید انتظار داشت که کاهش ‪ ۵۰‬درصدی تعرفه‌های پهنای باند باعث کاهش محسوس قیمتها برای کاربران نهایی شود.
این مقام آگاه با اشاره به‌اینکه نقش وزارت ارتباطات درتعیین نهایی قیمت اینترنت کمتر از ‪ ۱۰‬درصد است ، گفت: حتی اگر اینترنت به صورت رایگان در اختیار شرکتهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی قرار گیرد باز هم نباید نتظار کاهش محسوس قیمت نهایی اینترنت را داشت.
به گفته وی ، وجود واسطه‌ها و هزینه‌های چاپ و انتشار کارتهای اینترنتی نقش چندانی در عدم کاهش قیمت اینترنت ندارد.
وی وجود فضای رقابتی در میان شرکتهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی را نیز عاملی تاثیرگذار در تعیین قیمت نهایی اینترنت دانست و گفت:باید قبول کنیم که عوامل تاثیرگذار بر قیمت اینترنت موارد دیگری غیر از تعرفه پهنای باند اینترنت است.
وی درباره کاهش‪ ۵۰‬درصدی تعرفه‌های پهنای باند اینترنت که در فروردین سال گذشته رخ داد، گفت:این کاهش تعرفه‌ها حداقل باعث شد که قیمت نهایی اینترنت برای کاربران خانگی افزایش نیابد.
در زمان حاضر وزارت ارتباطات از طریق یکی از چهار شرکت مادر تخصصی خود "شرکت فناوری اطلاعات"پهنای باند اینترنت را به شرکتهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی (‪ ISP ، PAP‬و ‪ (ICP‬می‌فروشد.

  • ۸۵/۰۲/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">