ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت اطلاعات بر فضای مجازی اشراف کامل دارد

| سه شنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۲:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

سید محمود علوی وزیر اطلاعات کشورمان در گفتگو با شبکه خبر با تاکید بر اشراف کامل وزارت اطلاعات بر فضای مجازی گفت: فضای مجازی هم قابل استفاده صحیح است و هم استفاده نادرست که استفاده صحیح آن مفید و استفاده نادرست از آن مضر است.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: برخورد با فضای مجازی هم باید هوشمندانه باشد، ما بر همه کانالها و گروهها اشراف کامل داریم و بیشتر اینها گروههای خانوادگی هستند که خطری ندارند اما برخی دیگر گروهها یا کانال هایی هستند که یا با تذکر و ارشاد با آنها برخورد می شود و یا اگر  ضد دین و ضد انقلاب باشند با آنها برخورد مناسب دیگری شده است و می شود.

علوی با بیان این که کانالهای مستهجن در تلگرام و فضای مجازی به محض شناسایی بسته می شود خاطرنشان کرد: تعدادی از کانالها هم مربوط به فعالان سیاسی و اجتماعی است که با اینها هم صیانتی و هدایتی برخورد می کنیم.

وی گفت: تشکیلات اطلاعاتی را برای بگیر و ببند درست نمی کنند اتفاقا برای نگیر و نبند درست می کنند مگر آنجا که هدایت و ارشاد و تذکر جواب ندهد، زیرا آرامش فعالان عرصه مجازی که در درون نظام فعال اند از ضروریات است زیرا از سرمایه های رشد و توسعه کشور است.

وزیر اطلاعات افزود: این برخوردهای محبت آمیز و عاقلانه باعث شده دستگاه اطلاعات در نظر مردم محبوب شود و رتبه محبوبیت مردمی آن روز به روز بهتر شده است.

علوی اظهار داشت: خشم و خشونت نسبت به دشمن خوب است اما در ارتباط با کشور با فعالان دانشگاهی، اقتصادی، تولیدکنندگان  و عرصه هنری و مردم، همیشه نیاز به خشم و خشونت نیست و کار اطلاعاتی در این حوزه با اخلاق معجزه می کند. کار اطلاعاتی همراه با اخلاق باعث امنیت روانی و حیثیتی جامعه می شود و این تاثیرش از امنیت فیزیکی کمتر نیست. 

  • ۹۶/۰۲/۱۹

وزارت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">