ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به ظرفیت های کشورمان در تولید نرم افزار و ارائه خدمات ارزش افزوده برای حضور جهانی، گفت: برنامه منسجمی در موضوع اقتصاد دیجیتالی توسط وزیر ارتباطات آماده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، رضا باقری اصل معاونت دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران در کنفرانس راهکارهای هوشمندسازی ایران و کره، اظهار داشت: افزایش همکاری ها میان ایران و کره و بهره گیری از ظرفیت های دو طرف، یکی از زمینه های مناسب برای حضور در بازارهای بین المللی است.

وی افزود: به نظر می رسد شکل گفت و گو ها باید تغییر کند و فروش کالا تنها جزیی از مبادلات میان دوطرف باشد که افزایش همکاری ها در تولید محصولات می تواند یکی از اصلی ترین زمینه های همکاری باشد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از برجام، تیم های مختلفی از کشورهای مختلف در زمینه های گونان وارد ایران شدند اما در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تجربه ساختاریافته ای شکل نگرفته است.

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان این مطلب که گریزی از همگرایی فناوری نیست، تصریح کرد: با توجه به توسعه بخشICT، زمینه توسعه خدمات در ایران فراهم شده و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در برنامه ششم توسعه کشور، سهم این حوزه در تولید ناخالص داخلی باید به پنج درصد افزایش پیدا کند و انتظار داریم بخش عمده ای از آن در حوزه فناوری اطلاعات محقق شود.

وی تاکید کرد: در همین راستا نیز برنامه منسجمی از سوی وزیر ارتباطات در قالب موضوعات اقتصاد دیجیتالی تدوین و آماده شده است.

باقری اصل در کنفرانس راهکارهای هوشمند ایران و کره، گفت: ایران ظرفیت های بسیار خوبی در تولید نرم افزار و ارایه سرویس های ارزش افزوده دارد که می تواند بخشی از بازار بزرگ موجود در این حوزه در عرصه بین المللی را به خود اختصاص دهد.

سونگ هو کیم سفیر کره جنوبی نیز گفت: بیشتر همکاری های ایران و کره تاکنون در حوزه های اتومبیل، گوشی هوشمند، تلویزیون، نفت و پتروشیمی بوده است.

وی با اشاره به تجربیات کشورش در پیاده سازی دولت الکترونیکی گفت: پیاده سازی دولت الکترونیکی موجب پاسخگوتر شدن همه سازمان در کره جنوبی شده و زمینه افزایش شفافیت و دسترسی آسان تر به خدمات را فراهم کرده و آمادگی داریم تا تجربیات خود را در این حوزه در اختیار ایران قرار دهیم.

در این کنفرانس مباحث دولت هوشمند الکترونیک، راهکارهای هوشمند صنایع در حوزه های مختلف و ارتقاء گسترش همکاری ایران و کره، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

در حاشیه این کنفرانس سند همکاری با هدف رشد نوآوری و توسعه در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران و ایجاد بسترهای مناسب حوزه دولت هوشمند الکترونیک بین   Posco Ict از کشور کره و داده پرداز پویای شریف عضو کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور از ایران امضا شد تا انتقال دانش و تجربیات اجرایی کره جنوبی در حوزه فناوری اطلاعات بومی سازی شود.

براساس مفاد دیگر این تفاهم نامه امکان اجرای پروژه های مشترک در حوزه خدمات و آموزش فراهم می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">