ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نسل پنجم تلفن همراه زودتر از سال 2023 تجاری نمی شود و اکنون در مرحله آزمایش مدل های مفهومی است.

محمدجواد آذری جهرمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره ارایه خدمات نسل پنجم تلفن همراه در کشور افزود: نسل پنجم تلفن همراه زودتر از سال 2023 در دنیا تجاری نخواهد شد و امروز در مرحله آزمایش مدل های مفهومی است و امروز دستگاه یک گیرنده نسل پنجم، در اندازه یک «فرغون» باربری است.
وی خاطر کرد: یعنی دستگاه نسل پنجم تلفن همراه یک دستگاه تجاری نیست و فقط یک مدل مفهومی است و این مدل را برای نخستین بار در ایران نمایش داده شده و معنی آن این است که تا کاربرد تجاری نسل پنجم زمان بسیاری طول خواهد کشید.
به گزارش ایرنا، شهریورماه امسال آذری جهرمی در آیین رونمایی از نسل پنجم تلفن همراه که اپراتور دوم تلفن همراه کشور آن را برگزار کرده بود، از اجرایی شدن آن طرح تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اینکه آیا خود از اپلیکیشن های ایرانی استفاده می کند نیز اظهار داشت: بله؛ من از برنامه های حمل و نقل، پیام رسان ها و ابزارهای ایرانی بنا به نیازهای روز که پیشنهاد می شود، استفاده می کنم و می بینم که چگونه پیشرفت ها در این زمینه اتفاق می افتد و این پیشرفت ها را خوب می دانم.
وی تصریح کرد: امروز 23 هزار گروه برنامه نویس فارسی زبان و ایرانی در بازار اندروید ایران در حال تولید محصول هستند و هر کدام برای خود بازارس دارند؛ حدود 130 تا 140 هزار نفر در این زمینه فعالیت و کار می کنند که باید به این گروه ها بها داد.
آذری جهرمی خاطر نشان کرد: متاسفانه هرکدام می خواهند که یک گپی را شروع کنند، عده ای از کسب و کارهای سنتی در برابر آنها مقاومت می کنند و بحث «وامصیبتا» از سوی آنها بالا می رود و تجارت برخی دیگر بهم می خورد، یا سهم آنها کم می شود که با این وضعیت نمی شود کار کرد و انتظار داشت که پیشرفت در کشور رخ دهد.
وی ادامه داد: فرهنگ مردم هم در این حوزه بسیار موثر است، برخی مواقع ما بسته های حمایتی از این شرکت های کسب و کار جدید در نظر می گیریم که دیگران به آن اعتراض می کنند ولی باید از این شرکت ها حمایت کرد و نمی شود شعار اشتغال و تولید بومی داد ولی از آنها حمایت نکنیم.
وزیر ارتباطات در عین حال گفت: البته باید دغدغه های مردم را نیز در نظر گرفت و نگرانی آنها بیشتر درباره این است که اطلاعات شخصی مورد دستبرد قرار گیرد که این مسئله نیز باید حل شود و دستگاه قضایی و دولت در این زمینه حساس باشندو این فعالیت ها چارچوب دار شود.
وزیر ارتباطات اظهار داشت: مردم نیز باید اطمینان داشته باشند که وقتی وارد استفاده از این خدمات می شوند، اطلاعات آنها محفوظ است، ضمن اینکه مردم بدانند که اگر از برنامه های داخلی استفاده کنند باعث اشتغال زایی جوان کشور می شوند.
آذری جهرمی درباره مطالعه و توجه به پیام های مخاطبان پست های قرار داده شده توسط وی در فضای مجازی نیز گفت: من بیشتر این پیام ها می خوانم، ولی باید برخی از پیام ها را پاسخ داد، برخی دیگر از پیام ها توسط مخاطبان جواب داده می شود و لزومی ندارد که به دیگر پیام ها همان لحظه پاسخ داد.
وی تصریح کرد: البته مطالب و حضور من در فضای مجازی برای اطلاع رسانی یک طرفه نیست و ما به عنوان مسئول در حاکمیت باید در بین مردم باشیم، دغدغه های آنها بشنویم و مد نظر قرار دهیم، چون رضایت خداوند در رضایت مردم است و می خواهیم خدمت کنیم، پس باید از نظرات آنها باخبر باشیم.
آذری جهرمی ادامه داد: شاید نتوانیم در جمع همه مردم برویم ولی در فضای مجازی می توانیم صداهای آنها را بشنویم؛ برخی از حرف هایی که مطرح می شود، سلیقه اشخاص است ولی می توان نظرات مردم را نظر گرفت. برخی از نظرات مردمی نیز ناشی از نبود اطلاع آنها و برخی نیز شیطنت است.

 

ایران قطب (هاب) ارتباطی منطقه می شود

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی با اشاره به امضای قرارداد فروش 300گیگابایت برثانیه ظرفیت ترانزیت جنوب به شمال نوشت: ایران قطب (هاب) ارتباطی منطقه می شود.

به گزارش ایرنامحمد جواد آذری جهرمی روز دوشنبه در صفحه اینستاگرام خود نوشت:هم راستا با اجرای برنامه ششم توسعه و در عملکرد اجرایی صد روزه نخست دولت دوازدهم قرارداد فروش 300 گیگابایت برثانیه ظرفیت ترانزیت جنوب به شمال توسط شرکت ارتباطات زیرساخت منعقد و اجرایی شد.
وی افزود: قرارداد مذکور معادل 50 درصد کل ظرفیت فعلی به حجم ترانزیت دیتا از ایران اضافه کرد.
به گزارش ایرنا، پانزدهم مرداد ماه امسال بود که مدیرعامل وقت شرکت ارتباطات زیرساخت ایران در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: ارتباطات بین الملل کشورمان با حذف واسطه ها از روز پنج شنبه 19 مردادماه و بهبود جدی کیفیت اینترنت با بیش از یکصد و هفتاد اپراتور ارتباطی و محتوایی به طور مستقیم خواهد شد.
محمدجواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود در باره اثر مستقیم شدن ارتباطات بین الملل کشورمان با بیش از یکصد و هفتاد اپراتورجهانی نوشت: اثرهای این کار بهبود جدی کیفیت اینترنت تحویلی زیرساخت به اپراتورهای ایرانی و نیز بهبود کیفیت سرویس های ایرانی مستقر در شبکه ملی اطلاعات در سایر کشورهای جهان خواهد بود.
معاون وزیر ارتباطات نوشت: می توان امیدوار بود پس از اجرایی شدن این اقدام شرایط برای کسب و کار سرویسهای ایرانی در خارج از مرزهای کشور فراهم شود.
آذری جهرمی افزود: تحقق این مهم بر اساس سند الزام های توسعه شبکه ملی اطلاعات و بازطراحی شبکه ارتباطات بین الملل ایران و اصلاح مدل های مسیریابی سابق و عقد تفاهم های بین المللی متعدد است.
براساس آمار و اطلاعات رسمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ترانزیت داده کشورهای همسایه از خاک ایران، اکنون 70 درصد ترانزیت داده عراق از ایران انجام می شود.
همچنین بررسی ها نشان می دهد 30 درصد ترانزیت داده افغانستان از مسیر ایران تامین می شود و 100 درصد ترانزیت داده آذربایجان از مسیر کشورمان صورت می گیرد.
منطقه جغرافیایی که ایران در آن قرار دارد استعداد ویژه ای برای ایفای نقش یک قطب ارتباطی در مقیاس بین المللی دارد. اکنون بین برخی از کشورهای منطقه از جمله ایران، ترکیه و شماری از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس رقابت سختی برای تصاحب جایگاه ممتاز قطب ارتباطی منطقه و ایفای نقش یک نقطه تماس بین المللی در جریان است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">