ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات کاهش تعرفه پیام کوتاه را رد کرد

| چهارشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۸۶، ۰۲:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

ایتنا - محمد سلیمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این موضوع وجود ندارد چرا که تعرفه‌های مخابراتی جزو درآمد دولت است و حتی مجلس نمی‌تواند درآمد دولت را کاهش دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اخطار سازمان بازرسی کل کشور در باره کاهش قیمت پیام کوتاه به شرکت مخابرات ایران گفت: این موضوع وجود ندارد.

سلیمانی افزود: تعرفه‌های مخابراتی جزو درآمد دولت است و حتی مجلس نمی‌تواند درآمد دولت را کاهش دهد زیرا دخالت در امور اجرایی است .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، موضوع اخطار سازمان بازرسی را فقط یک «توصیه به شرکت مخابرات» دانست.

وی اظهار کرد: تعرفه‌ها دارای یک سیستم کلی است و نمی‌توان یکی را در نظر گرفته و بقیه را در نظر نگرفت، در حال حاضر برروی یک نظام تعرفه‌ای کار می‌شود که شامل تلفن درون شهری و بین شهری ثابت، سرویس‌های اینترنتی، تلفن همراه و پیام کوتاه است.

وی افزود: گرایش وزارت ارتباطات در جهت این است که از افزایش تعرفه‌ها جلوگیری کند و هر جا فرصت پیدا کند که تعرفه یک سرویس را کاهش دهد، این امر را انجام می‌دهد.
سود پیام کوتاه برای مخابرات

این در حالی است که به گفته مدیران ارتباطات سیار، درآمد این شرکت از ارسال پیام کوتاه توسط مشترکین، به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

وحید صدوقی، مدیرعامل ارتباطات سیار در نشست خبری اخیر خود با اشاره با رسیدن به مرز بیست میلیون مشترک، اعلام کرده بود که روزانه به طور متوسط 45 میلیون پیام کوتاه توسط مشترکین تلفن همراه مخابرات ارسال می‌شود و این امر، باعث ایجاد درآمد روزانه معادل 630 میلیون تومان برای این شرکت می‌گردد.

وی همچنین در پاسخ به بحث‌های مطرح شده در سطح رسانه‌ها پیرامون کاهش تعرفه SMS با انتقاد از رسانه‌ها در این خصوص گفته بود: متاسفانه رسانه‌ها به صورت کارشناسی به موضوع نمی‌پردازند و به گونه‌ای تیتر می‌زنند که انگار به مردم اجحاف شده است.

  • ۸۶/۰۷/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">