ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وضعیت تبدیل ودایع مشترکان نامشخص است

| شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۸۶، ۰۵:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

معاون حقوقی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا کنون تکلیف وضعیت تبدیل ودایع مشترکان تلفن ثابت و همراه به سهام مخابراتی مشخص نشده است.

دکتر"صمد مومن باالله" در گفت وگو با خبرنگار "موبنا" اظهار داشت: دیدگاههای متفاوتی در خصوص تبدیل ودایع کاربران به سهام شرکت مخابراتی وجود دارد و توافق نهایی در این خصوص صورت نگرفته است.

وی با بیان این که وزارتخانه و شرکت مخابرات ایران معتقد به تبدیل ودایع مشترکان به سهام شرکت مخابراتی هستند، ادامه داد: با تحقق این شرایط، یک توزیع عادلانه در خصوص ثروت و سرمایه مخابراتی صورت می گیرد.

وی گفت: همچنین در صورت درخواست مشترکان، ودایع به صاحبانشان بر می گردد و با تبدیل ودایع ،سود شرکت مخابرات بین شرکا و سهامداران تقسیم می شود.

مومن باالله اظهار داشت: برای تبدیل ودایع به سهام شرکت مخابراتی باید تمامی معادلات در این زمینه حل شود.به گونه ای که مشورت های لازم با اقتصاد دانان اجرایی و کارشناسان فنی مخابرات صورت گیرد.

معاون حقوقی وزارت ارتباطات گفت: باید پاسخ مسوولان اقتصادی در این خصوص شفاف باشد و همچنین نظرات خود را با ادله بیان کنند به گونه ای که ضرر و سود کاربران در این زمینه کاملا مشخص شود.

وی با بیان این که برای تبدیل ودایع و مشخص شدن وضعیت آن ، تبادل نظر هایی بین مسئولان اقتصادی و بامسئولان فنی صورت گیرد.ادامه داد:البته در شرایط فعلی تبدیل ودایع کاربران در پروسه حل موضوع قرار دارد.

مومن بالله خاطر نشان کرد:در مورد تعیین تکلیف ودایع شرکت مخابرات باید دقت نظر های لازم صورت گیرد و اطلاع رسانی های مناسب به مردم انجام شود.به گونه ای که از بروز هر گونه شایعه جلوگیری شود.

وی گفت: وزارت خانه و شرکت مخابرات معتقد است تبدیل ودایع مشترکان و سهام شرکت مخابراتی یک نوع کار عدالت محور است والبته باید به این امر توجه شود که این حرکت تا چه میزان با معادلات اقتصادی برابر است.

معاون حقوقی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با ذکر این نکته که باید دیدگاههای مجلس در این زمینه مورد توجه قرار گیرد خاطر نشان کرد: همچنین نظرات کمیسون ویژه اصل 44 قانون اساسی نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که در نهایت ارزیابی شما از زمان مشخص شدن تبدیل ودایع مشترکان چیست ، گفت: مشخص شدن این امر در اختیار شورای اقتصاد و سازمان خصوصی سازی و سایر سازمان های ذیربط قرار دارد و به همین دلیل هم باید منتظر تصمیم گیری نهایی از جانب سازمان های فوق باشیم .

مومن با الله تصریح کرد:باید تمامی زوایای تبدیل ودایع مشترکان بررسی شود به گونه ای که حتی مسائل شرعی این امر نیز از سوی علمای دینی مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

معاون پارلمانی وزارت ارتباطات با اعتقاد به این که تبدیل ودایع به سهام شرکت مخابرات از لحاظ شرعی با مشکلاتی مواجه نیست، اظهار داشت : در نهایت سیاست وزارت ارتباطات بر اساس منافع کاربران و مشترکان خود پایه ریزی شده است.

  • ۸۶/۰۵/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">