ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وعده اتصال ۸۰ درصد خانوارها به فیبرنوری تا سال ۱۴۰۴

| سه شنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۴:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

منابع لازم برای توسعه پروژه فیبر نوری توسط دولت تامین می‌شود و براساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی تا سال ۱۴۰۴ باید ۸۰ درصد خانوارها به اینترنت با سرعت ۲۵ مگابیت متصل شوند.
به گزارش مهر عیسی زارع پور در برنامه گفتگوی ویژه خبری که از شبکه خبر پخش شد در خصوص طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها با اشاره به مزیت‌های پوشش فیبر نوری گفت: در حال حاضر در بیشتر کشورهای پیشرفته جهان ۸۰ درصد ترافیک اینترنت از طریق اینترنت ثابت است اما در کشور ما ۸۰ درصد از طریق اینترنت تلفن همراه انجام می‌شود و تنها ۲۰ درصد از طریق تلفن ثابت است۔

وی افزود: این طرح همچون توسعه شبکه ملی اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار است.

وزیر ارتباطات گفت: در سال جاری ۵۰ درصد خانوارها تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند.

زارع پور در ادامه تصریح کرد: برای استفاده از اینترنت فیبر نوری مشترکان فقط هزینه مودم را می‌پردازند که این هزینه هم می‌تواند به صورت قسطی پرداخت شود۔

وی افزود: در دولت برای تأمین مالی طرح بزرگ فیبر نوری برای کسب و کارها یک ساز و کاری پیشنهاد شد که مورد تأیید مجلس شورای اسلامی نیز قرار گرفت. قرار شد حسابی تأسیس بشود و منابع لازم برای توسعه این کار را دولت تأمین کند و متناسب با پیشرفت‌هایی که اپراتورها دارند مشوق‌هایی نیز در نظر گرفته می‌شود۔

زارع پور به اهمیت توسعه فیبر نوری اشاره کرد و گفت: یکی از راهبردهای جدی دولت در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات فراهم کردن اینترنت و شبکه پرسرعت و با کیفیت و امن برای هموطنان است که این موضوع با پروژه فیبر نوری محقق می‌شود۔

وی افزود: افزایش استفاده عموم از اینترنت همراه خود مشکلاتی فراهم کرده چرا که شبکه تلفن همراه کشش این حجم ترافیک را ندارد و چون در حال حاضر نیاز اصلی مردم است گاهاً با اختلالاتی روبرو می شود۔

زارع پور در ادامه با اشاره به اینکه همه خدمات دولتی و خصوصی و همه کارهای روزمره زندگی به سمت دیجیتال شدن می‌رود افزود: بر اساس مستندات و مصوبه شورای عالی فضای مجازی باید تا افق ۱۴۰۴ ،۸۰ درصد خانوارها با سرعت میانگین ۲۵ مگابیت بر ثانیه دسترسی داشته باشند۔

وی افزود: Adsl حداکثر ۱۶ مگابیت بر ثانیه ظرفیت دارد و تکنولوژی جدید VDSL است که تا ۲۰ یا ۳۰ مگابیت بر ثانیه سرعت را به همراه دارد. ما به جای اینکه فناوری‌هایی که در حال منسوخ شدن است را انتخاب کنیم رفتیم سراغ راهبردهای سریع که همان فیبر نوری یا Ftth است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در ۱۱ مرکز استان و حدود ۱۰۰ شهر پوشش فیبر نوری شروع شده و سرویسی که به مشترکین داده می‌شود تا ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه سرعت دارد یعنی می‌توانیم میانگین سرعتی که در اینترنت ثابت داریم را ۸۰ یا ۹۰ برابر افزایش دهیم.

زارع پور در ادامه به اتصال روستاهای زیر ۲۰ خانوار به اینترنت همراه اشاره کرد و گفت: اینترنت همراه ۳ هزار و ۵۰۰ روستای جدید وصل شده است و مابقی یعنی برای امسال اینترنت همراه برای ۳ هزار و ۵۰۰ روستای دیگر فراهم می‌شود۔

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">