ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وعده جهرمی: هزینه اینترنت 30 درصد کاهش می‌یابد

| چهارشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۰۹:۳۴ ق.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات درباره مصوبه جدید سرویس‌های پرسرعت غیر حجمی گفت: در قیاس با تعرفه قبلی، حداقل حدود سی درصد کاهش هزینه با اجرای این طرح برای کاربران پیش بینی می‌شود.

به گزارش فارس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از انتشار جدول تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت در صفحه رسمی خود در شبکه اینستاگرام، در توضیحات تازه‌ای درباره این مصوبه اعلام کرد: در قیاس با تعرفه قبلی، حداقل حدود سی درصد کاهش هزینه با اجرای این طرح برای کاربران پیش‌بینی می‌شود. اطمینان داشته باشید که حتی با وجود مفهوم مصرف منصفانه بیش از هشتاد درصد کاربران دیگر نیازی به خرید حجم یا پرداخت هزینه اضافه نخواهند داشت.

وی ادامه داد: سرعت خریداری شده باید به وسیله شرکت‌ها تضمین شود و اشتراک بین تعداد زیاد کاربر در اینجا معنا ندارد. عزیزان کمی صبوری کنند تا شرکت‌ها طرح‌های خود را ارائه کنند. اطمینان خاطر می‌دهم که دیدگاه‌های جمع زیادی از مصرف‌کنندگان لحاظ شده است. 

وی گفت: از اینکه دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک می‌گذارید تشکر می‌کنم. به عنوان یک شهروند درخواست دارم در طرح مطالب شخصیت سایر شهروندان را در نظر داشته باشیم. 

جهرمی اضافه کرد: نمی‌شود از دولت انتظار اشتغال داشت و همزمان از تولیدات بومی حمایت نکرد. جوانان ایرانی همواره در عرصه سرویس‌های نوین خوش درخشیده‌اند و لایق حمایت‌های ما و شما هستند. استفاده از سرویس‌های ایرانی برابر با ایجاد اشتغال برای جوانان این مرز و بوم است. ما به نوبه خود تلاش کردیم گامی در حمایت از آنها برداریم به حمایت مردم هم مثل همیشه امید داریم.

 

 

تشریح دلایل مدل جدید تعرفه‌ گذاری جدید اینترنت ثابت

معاون رگولاتوری رویکردهای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره تعرفه‌گذاری خدمات دسترسی ثابت را تشریح کرد.

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صادق عباسی شاهکوه، گفت: با توجه به رقابتی‌بودن هر یک از بازارهای خرده‌فروشی سه‌گانه صوت ثابت، داده ثابت و همراه (شامل صوت و داده)، از این پس جداول تعرفه خدمات، مبتنی بر چند اصل کلی از سوی ارایه‌کنندگان خدمات تنظیم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست استفاده منصفانه Fair Usage Policy براساس شرایط رقابتی از سوی ارایه‌کنندگان خدمات یکی از این اصول است، افزود: ارایه‌کنندگان خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت ثابت از طریق فناوری‌های سیمی شامل سیم مسی یا فیبر باید جداول تعرفه‌ای خود را مبتنی بر سرعت و به صورت غیرحجمی Connection based تنظیم کنند و ارایه‌کنندگان خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت مبتنی بر فناوری‌های بی‌سیم (شامل همراه و ثابت) می‌توانند جداول تعرفه‌ای خود را مبتنی بر بر حجم، تنظیم کنند.

عباسی شاهکوه با تاکید بر اینکه دارندگان پروانه موظف هستند در اعمال سیاست استفاده منصفانه جزییات دقیق را به مشترکین اعلام کنند، گفت: دارندگان پروانه ملزم هستند جزئیات اعمال سیاست استفاده منصفانه خود را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کنند همچنین اپراتورهای مسلط در سه حوزه صوت ثابت، داده ثابت و همراه (شامل صوت و داده) پس از تنظیم طرح‌های تعرفه‌ای مورد نظر خود شامل طرح‌های عادی و تشویقی با توجه به کف و سقف تعرفه‌های تصویب شده، موظف هستند تاییدیه رگولاتوری را دریافت کنند.

وی درباره تعرفه ارایه خدمات ارزش افزوده (VAS) گفت: ارایه‌کنندگان خدمات ارزش افزوده به دریافت تاییدیه تعرفه از سوی رگولاتوری نیاز ندارند اما در ارایه هرگونه خدمت ارزش افزوده می‌بایست از کاربران نهایی خدمت، تاییدیه دریافت کرده و ارایه خدمت را مبتنی بر توافقات خود با صاحبان محتوا، کاربرد و سرویس انجام دهند و در حوزه خدمات ارزش افزوده نیز ارایه هیچگونه خدمت پایه‌ای از سوی ارایه‌کنندگان خدمات نباید منوط به باندل شدن (ترکیب شدن) با خدمات ارزش افزوده باشد.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری تصریح کرد: براساس مصوبه کمیسیون ارایه‌کنندگان خدمات ملزم هستند در تمامی طرح‌های تنظیم شده خود حجم ترافیک بین‌الملل از داخل را به نحوی تفکیک و ارایه کنند که آستانه استفاده منصفانه ترافیک داخل حداقل دو برابر آستانه استفاده منصفانه ترافیک بین‌الملل باشد.

وی درباره وضعیت مشترکانی که استفاده آنها بیش از استفاده منصفانه ماهانه باشد، گفت: درصورت عبور مشترک از آستانه استفاده منصفانه ماهانه، دارنده پروانه می‌تواند سرعت کاربر را تا حداقل سرعت kbps128 کاهش دهد و یا براساس اطلاع‌رسانی قبلی و دریافت تاییدیه از کاربر، نسبت به فروش حجم اضافه ترافیک بین‌الملل و داخلی به مشترک اقدام کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">