ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اجرای با سرعت پروژه فیبر نوری گفت: تنظیم مقررات خدمات و سکوهای فضای مجازی سرلوحه اقدامات رگولاتوری قرار بگیرد.

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور همزمان با نوزدهمین سالروز تاسیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در پیامی اعلام کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در آستانه ورود به نوزدهمین سال تأسیس، همزمان با سرعت تغییرات تکنولوژی و رشد فزاینده فراگیری ارتباطات و فناوری اطلاعات در زندگی روزمره مردم و توسعه شکل تازه‌ای از کسب و کار و نیازها و انتظارات کاربران، شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند. شرایطی که تنظیم‌گری و راهبری حوزه ICT را دشوارتر و در عین حال پیچیده‌تر از هر زمان دیگری می‌کند.

وی افزود: در یکسال گذشته توسعه زیرساخت‌های ارتباطی فراگیر، پایدار، پرسرعت و با کیفیت مبتنی بر فیبرنوری (FTTx) و ارتقای کیفیت پوشش ارتباطات سیار از طریق تدوین و تصویب مقررات مورد نیاز، کسب حمایت‌های مالی دولت، تعامل با ذینفعان و همچنین جلب مشارکت نهادهای مرتبط با این حوزه به طور همزمان، در رگولاتوری کشور دنبال شده است که امیدوارم در دوره جدید سازمان، اجرای پروژه فیبر نوری با سرعت و شتاب بیشتری دنبال شود .

زارع پور تصریح کرد: درحال حاضر توسعه عادلانه دسترسی همه مردم عزیز ایران در اقصی نقاط کشور به خدمات مناسب و با کیفیت، توسعه خدمات دیجیتال بر بسترهای بومی و حمایت از طیف متنوع صاحبان کسب و کارها، شتاب‌دهی به تحولات فناورانه در کشور، نیازمند بازنگری در ساز وکارهای نظارتی و ایجاد ضمانت اجرای قدرتمند و کارآمد برای تحقق اهداف و اجرای مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و ارتقای توان نظارتی با بکارگیری فناوری‌های تنظیم یار، ابزارها و شیوه‌های نوین، برنامه‌ریزی و اصلاح ساز وکارها به منظور افزایش رضایت مشتریان با در نظر گرفتن کیفیت خدمات، قیمت و حق انتخاب خدمات، تنظیم مقررات خدمات و سکوهای فضای مجازی از طریق برنامه‌ریزی، تنظیم‌گری و همکاری با نهادهای بالادستی مانند شورای عالی فضای مجازی و نهادهای تنظیم‌گر بخشی و بین بخشی و سیاستگذاری برای استفاده حداکثری از توان داخلی و بومی‌سازی در زیرساخت، شبکه‌ها و خدمات ارتباطی براساس قوانین و سیاست‌های بالادستی است که بایستی در سرلوحه اقدامات رگولاتوری قرار بگیرد.

وی افزود: نوزدهمین سالروز تأسیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی را تبریک گفته و از تمامی همکارانم در این سازمان برای تلاش و مشارکت در پیشبرد اهداف حوزه ICT قدردانی می‌کنم. ‌امید آن دارم با عنایت باری تعالی و تداوم این تلاش‌ها، بیش از پیش شاهد بالندگی سرزمین عزیزمان، ایران زمین، باشیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">