ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وعده وزیر به سر رسید ...

| سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

روز 29 مرداد ماه امسال روزی بود که محمد جواد آذری جهرمی با گرفتن رای اعتماد از مجلس به عنوان وزیر ارتباطات دولت دوازدهم معرفی شد.

جهرمی البته پیش از گرفتن رای اعتماد وعده‌هایی را مطرح کرده بود تا در صورت وزیر شدن آنها را به سرانجام رساند که در زمان مقتضی به آن‌ها خواهیم پرداخت.

اگرچه بخش زیادی از رسانه‌ها صرفا ناشر وعده‌ها هستند و سراغ نتیجه و سرانجام آنها را نمی‌گیرند، اما در این میان ما به سراغ وعده‌هایی رفتیم که آذری جهرمی در دو ماهه پس از انتصاب به مسوولیت جدید مطرح کرده تا ببینیم مشخصا دو مورد از این وعده‌ها که یکی از آنها سررسیدش هم گذشته، به کجا رسیده‌اند.

البته بر این نکته نیز باید تاکید کنیم که باتوجه به این که حدود یک ماه و نیم از استقرار وزیر جدید می‌گذرد حالا دیگر می‌توان گفت رفته‌رفته ملاحظات روزهای نخست کاری نیز در حال از بین رفتن بوده و وزیر ارتباطات باید آمادگی مواجهه با نقدهای جدی‌تر از سوی رسانه‌ها، کارشناسان، فعالان بخش خصوصی، نمایندگان مجلس و سایر ذینفعان بخش فاوا را داشته باشد.

ارایه آمارهای استانی

اوایل شهریور ماه بود که آذری در جلسه‌ای با حضور مدیران استانی از آنها خواست ظرف مدت یک ماه آمار دقیقی از حوزه ارتباطات در شهرستان‌ها و روستاهای استان خود به تفکیک ارایه کنند تا کمبودها و مشکلات مناطق مختلف به صورت شفاف احصا و برای رفع آنها اقدام شود.

به گفته آذری برای رسیدن به این اهداف نیاز به مدیر مطلع در عرصه بازار در استان‌ها داریم، افرادی که از مشکلات و وضعیت کل شهرستان ها و روستاها استان خود آگاه باشند و همچنین آمار درآمد اپراتورها و تعداد کاربران آنها در شهرستان‌ها  و سرانه هزینه هر فرد برای ارتباطات را به تفکیک و دقیق ارایه دهد.

با وجود اتمام مهلت یک ماهه‌ای که جهرمی برای مدیران استانی تعیین کرده بود و خبر کامل آن روی سایت وزارت ارتباطات منتشر و برای رسانه‌ها نیز ارسال و پیامک شد، اما تا لحظه تنظیم متن حاضر، اثری از نتیجه آن دستور در دست نیست.

کمیته حمایت از حقوق کاربران

وزیر ارتباطات جدید اما علاقه زیادی به توجه مستقیم به نظرات کاربران اینترنت دارد و اگر کسی کاری یا پیامی برای وی دارد، تقریبا در اکثر اوقات می‌تواند او را در شبکه‌های اجتماعی بیابد. خود آذری گفته که حتی دوست ندارد محافظش فاصله‌ای میان او و مردم کشور بیندازد.

در آخرین مورد از اظهار علاقه او به مردم، آذری به خواسته کاربران بازی‌ها توجه کرد و نام چند بازی بی‌مجوز و مساله‌دار را در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد و نوشت سرعت این بازی‌ها را بهبود داده و تعامل با شرکت‌های سازنده را ادامه خواهد داد.

آذری کمی بعد هم در واکنش به این موضوع که برخی بازی‌های مذکور مجوز نداشته و حتی حاوی محتوای نامناسب هستند نیز یک پیام تکمیلی با این مضمون منتشر کرد که وزارت ارتباطات کاری با محتوای این بازی‌ها ندارد و صرفا به علاقه و درخواست کاربران توجه می‌کند.

این علاقه زیاد به رفع مسایل و مشکلات مردم و کاربران، اما در انتصاب سرپرست سازمان رگولاتوری نیز به سرعت هویدا شد و فلاح جوشقانی در همان ابتدای فعالیتش از تشکیل کمیته حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خدمات حوزه ICT  به دستور وزیر ارتباطات خبر داد.

سرپرست رگولاتوری در اوایل شهریور ماه گفته بود: این کمیته که در رگولاتوری تشکیل می‌شود وظیفه دارد وضعیت فروش بسته‌های اینترنتی و کم‌فروشی خدمات را بررسی و همچنین چارچوب نظام‌مندی برای رعایت حقوق مصرف‌کننده‌ها و رعایت آن را از سوی اپراتورها تدوین کند.

 وی در این مقطع حتی تاکید کرد که اپراتورها ملزم هستند درباره سرویس‌های قابل ارایه خود در قالب یک پیوست اطلاع‌رسانی، علاوه بر پیامک، با استفاده از تمامی ابزارهای موجود، خبررسانی کافی را انجام دهند.

اگرچه این وعده تاریخ‌دار نبود و از این جهت موعد انقضای آن نیز زمانی نامعلوم در آینده است، اما حداقل می‌توان انتظار داشت، خبری از تشکیل این کمیته، اعضای کمیته، دستور جلسات، مصوبات و اقدامات احتمالی پیرامون آن دریافت کرد که فعلا خبری نیست. (منبع:عصرارتباط)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">