ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وعده پوشش ۱۰ میلیونی فیبر نوری تا پایان سال

| جمعه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۲، ۰۷:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

قائم مقام وزیر ارتباطات گفت: تا پایان امسال ۸ تا ۱۰ میلیون خانوار، تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند.

امیر محمدزاده لاجوردی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما؛ درباره آخرین وضع طرح ملی توسعه شبکه فیبر نوری گفت: قرار است تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پوشش فیبر نوری در کشور داشته باشیم به این معنا که برای ۲۰ میلیون خانوار شهری در کشور پوشش فیبر آماده می‌شود و در گام بعدی در صورت تمایل خانوار‌ها امکان دسترسی آن‌ها به شبکه فیبر نوری مهیا خواهد شد.
لاجوردی گفت: برنامه‌ریزی که برای این طرح بزرگ انجام شده این است که تا انتهای سال ۱۴۰۱ به ۳ میلیون پوشش، انتهای سال ۱۴۰۲ به ۸ تا ۱۰ میلیون پوشش و انتهای سال ۱۴۰۳ به ۱۸ تا ۲۰ میلیون پوشش برسیم.
قائم مقام وزیر ارتباطات گفت: گام نخست این طرح بزرگ در انتهای سال ۱۴۰۱ محقق شد و به ۳ میلیون پوشش رسیدیم و در اوایل خرداد امسال پوشش ما به بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار رسید که روز به روز و لحظه به لحظه به آمار پوشش‌ها اضافه می‌شود و کاربر‌ها و اپراتور‌های ارتباطی روزانه خیابان‌ها و جاده‌ها را حفر و کانال کشی می‌کنند و فیبر نوری داخل آن منتقل می‌شود تا به نزدیکی خانه‌های مردم برسد.
وی گفت: در گام نخست تمرکز ما روی ایجاد پوشش و در گام بعدی بر روی اتصال است و در همین گام‏، با توجه به پوششی که داشتیم میزان اتصال مان بیش از ۱۰ درصد بود که قابل قبول است.
لاجوردی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی IRANFTTX.IR، محل زندگی خودشان را مشخص کنند و پوشش فیبر نوری در منطقه و محل زندگی شان را بررسی کنند.
قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات در امور ارتباطات افزود: نقاطی که در این پایگاه اینترنتی با رنگ سبز مشخص شده به این معناست که پوشش در آن منطقه وجود دارد.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: این طرح ملی با کمک نهاد‌های مختلف، کاربر‌های ارتباطی، شهرداری و استانداری‌ها به صورت شبانه روزی انجام می‌شود تا بتوانیم به مرحله دوم طرح که تا انتهای امسال پوشش ۸ تا ۱۰ میلیونی است برسیم.
وی افزود: در همین پایگاه اینترنتی وضع پوشش هر استان، عنوان اپراتور‌های پوشش دهنده و تعداد منصوبه‌ها قابل مشاهده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">