ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون امور بین الملل پلیس فتا از دیدار نمایندگان ارشد سایبری لهستان و چین با رئیس پلیس فتا ناجا خبر داد و گفت: در این دیدار تاکید به توسعه و تقویت همکاری های آنلاین پلیس سه کشور انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین رمضانی با بیان اینکه وعده چین برای پیگیری کلاهبرداری های نیجریه ای، تاکید بر توسعه و تقویت همکاری های آنلاین پلیس سایبری ایران با سایر پلیس‌های سایبری جزو مباحث اصولی این گفتگو بود، گفت: رئیس آکادمی پلیس لهستان با حضور هیات همراه طی دو جلسه با سردار هادیان فر رئیس پلیس فتا ناجا دیدار و گفتگو کردند.

وی در تشریح جزییات این جلسات مهم افزود: ضرورت تمرکز و توجه نیروهای پلیس سایبری بر تهدیدات و جرایم نوظهور حاکمیت اینترنت و تاثیر آن در مقابله با سایبری فراملی از جمله مباحث این گفتگو بود.

رمضانی با اشاره به اینکه اکثر پرونده های مالی بین المللی تجار ایران مربوط به کشور چین است، اظهار داشت: در این نشست مقرر شد در آینده ای نزدیک با گسترش تعاملات و همکاری‌های عملیاتی اقدامات پیشگیرانه و پیجویانه‌ای به صورت مشترک بین طرفین صورت گیرد تا تجار چینی و ایرانی دچار خسارت مالی کمتری شوند و در صورت وقوع کلاهبرداری سایبری معروف به کلاهبرداری های نیجریه ای اموال قربانیان مسترد شود.

معاون امور بین الملل و حقوق پلیس سایبری ایران افزود: همچنین در این دیدار مقرر شد افسران رابط بین پلیس سایبری ایران و بخش سایبری وزارت امنیت عمومی چین با تبادیل اطلاعات جرایم و مجرمان گام های اساسی برای واکنش سریع به جرایم سایبری مشترک بردارند.

وی تاکید کرد: همچنین رئیس آکادمی لهستان از اقدامات و پیشرفت های قابل توجه ایران خصوصا در حوزه پیشگیری از جرایم سایبری با هدف کاهش وقوع جرایم تقدیر کرد و آن را یک تجربه ارزشمند برشمرد.

وی افزود: رئیس آکادمی لهستان استفاده از نیروهای متخصص و وجود قانون های مخصوص جرایم فضای مجازی در پلیس سایبری ایران را مهمترین عامل در کشف بالای جرایم سایبری برشمرد.

سرهنگ رمضانی در ادامه با اشاره به رشد و توسعه ابعاد بین المللی جرایم سایبری اظهار داشت: بهترین ابزار و راهکار برای مقابله با جرایم سایبری فراملی با توجه به تعارض قوانین داخلی کشورها، توسعه و تقویت همکاری های دوجانبه و آنلاین بین پلیس سایبری ایران و سایر کشورهای جهان است.

وی از دیگر مباحث مطروحه بین رئیس پلیس سایبری کشور و مدعوان خارجی را موضوع حاکمیت اینترنت بیان کرد و افزود: بیشتر کاربران اینترنت در سراسر جهان در خارج از آمریکا زندگی می کنند اما متاسفانه حاکمیت بلامنازع اینترنت در اختیار ایالات متحده آمریکاست، بنابراین باید کشورها با هماهنگی با یکدیگر ساز و کاری را مهیا کنند تا یک سازمان بین المللی مانند سازمان ملل را به عنوان حاکم اینترنت برگزینند. پ

سرهنگ رمضانی گفت: نرخ متوسط کشف جرایم سایبری در دنیا ۳۰ درصد است این در حالی است که در ایران با اقدامات کارشناسی و فنی افسران پلیس نرخ متوسط کشف پرونده های سایبری به بیش از ۸۰ درصد می رسد.

در پایان این گفتگوها و دیدارها هیات آکادمی لهستان و همچنین هیات چینی از مرکز فوریت های سایبری فتا ناجا بازدید کردند.

  • ۹۵/۱۲/۲۸

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">