ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ویزیت بیماران ایرانی با دلار و ارز دیجیتالی!

| چهارشنبه, ۱۶ شهریور ۱۴۰۱، ۰۲:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: این موضوع که برخی پزشکان از بیمار دلار و ارز دیجیتال مطالبه می‌کنند به خاطر فرار از مالیات نیست بلکه تعرفه‌ها واقعی نیستند.

به گزارش فارس، محمدرضا خرمند معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در مصاحبه تلفنی با برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت وگو درمورد پزشکان متخلف اظهارکرد: بخشی از تخلفات پزشکی مربوط به صدمات بدنی و روانی است که ممکن است به بیماران وارد شود و بخشی هم مربوط به تخطی از مقررات و قوانین است.

وی افزود: تخطی از مقررات و قوانین طیف وسیعی دارد و بستگی به این دارد که شکایت از طرف شاکی خصوصی مطرح شود و یا اینکه مراجع نظارت کننده شکایت خود را مطرح کنند.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در واکنش به این خبر که برخی پزشکان برای درمان بیماران و شاید هم برای فرار از مالیات، از بیمار دلار و ارز دیجیتال مطالبه می‌کنند گفت: در تمامی مطب‌ها و دفاتر کار و موسسات خدمات پزشکی مانند آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی‌ها باید یک دستگاه کارت خوان سالم و فعال نصب باشد و دستگاه کارت خوان هم مربوط به آن پزشک و مسئول فنی موسسه باشد.

این مقام مسئول در ادامه تأکید کرد: دریافت هرنوع وجه دیگری چنانچه دستگاه کارتخوان فعال باشد خلاف مقررات و یک امر غیرقانونی است.

خردمند با بیان اینکه تعداد پرونده‌هایی که پزشک از بیمار مطالبه دلار و ارز دیجیتال کرده باشد و البته تعداد شاکیان خصوصی هم بسیار اندک است گفت: در این گونه موارد یا باید شاکی خصوصی مراجعه کند و مستنداتی در این خصوص به ما ارائه دهد یا اینکه مراجع نظارت کننده این موضوع را به ما منعکس کنند.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی اظهارکرد: سازمان نظام پزشکی و سازمان تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به این موضوعات هستند و زمان رسیدگی به این تخلفات هم بسیار سریع است اما افراد هم برای شکایت باید مستنداتی داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد شکایات وارده بسیار ناچیز و کم است و مردم از خدمات پزشکی راضی هستند گفت: بنده معتقدم که این مسائل اخیر به خاطر فرار از مالیات نیست بلکه تعرفه‌ها واقعی نیست و همانطورکه حقوق سایر اقشار از واقعیت‌ها فاصله زیادی گرفته تعرفه پزشکان هم فاصله زیادی با واقعیات جامعه دارد.

خردمند تصریح کرد: پزشکان جزو گروه‌هایی هستند که مانند سایر اصناف مالیات می‌دهند و بیمه خود به خود مالیاتشان را کم می‌کند.

  • ۰۱/۰۶/۱۶

وزارت بهداشت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">