ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

و اینک گام سوم

| سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۸۶، ۰۴:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

سهیل مظلوم واجاری* - دوازدهم تیرماه یادآور روزی است که صنف فناوری اطلاعات کشور در ایام رونق کسب و کار آخرین مرحله از بلوغ صنفی خود را جشن گرفت.

برگزاری نشست ملی فناوری اطلاعات و اعطای حکم رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور توسط رییس جمهور اقدامی بود که در تاریخ فناوری اطلاعات کشور جاودانه خواهد ماند.

تغییر دولت و به طبع آن تغییر مقامات دولتی این حوزه سبب شد تا به سنت رایج، تلاش شودکه چرخها از نو ساخته شوند.

اینک پس از قریب دو سال از توقف چرخ موسوم به تکفا، ساخت و گردش چرخ جدیدی را شاهد نبوده و سایه رکود هر روز بیشتر از دیروز بر روی فعالیتهای بخش خصوصی فناوری اطلاعات کشور سنگینی می نماید. این به معنی آن است که سازمان از بدو تاسیس خود ناچار بوده است که درکنار ایجاد تشکیلات و زیرساخت ها از بدتر شدن اوضاع جلوگیری و تلاش نماید رکود بازار به رونق تبدیل شود.پس ا زاین سه منظر می توان عملکرد سازمان در دو سال گذشته را بررسی و به آن نمره داد.

از منظر توسعه تشکیلات، استانهای دارای نظام صنفی رایانه ای به پانزده استان رسیده و تعداد اعضای آن از سه هزار عضو فراتر رفته و عضوگیری از اشخاص حقیقی به عنوان آخرین حلقه تکمیل ساختار سازمان آغاز شده است.

از منظر جلوگیری از بدتر شدن اوضاع مسلما نامه رییس سازمان به رییس جمهور در نقد ابلاغیه دبیر هیئت دولت مبنی بر تمرکز هرگونه خرید در وزارت ICT در دی ماه 84 و اصلاح ابلاغیه از سوی سخنگوی دولت، شاخص ترین عملکرد سازمان در این زمینه است که البته می توان به آن فهرست بلندی از نقدها، تحلیلها و مکاتباتی را اضافه کرد که در مدت دو سال از سوی سازمان ارایه و با روشنگری موضوعات، از انجام اقدامات زیان بار و یا عبث بسیاری جلوگیری کرده است.

اما در بعد سوم که بهبود وضعیت بازار است باید گفت خوشبختانه برخی از مسوولین رده بالای دولت برضرورت بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات یقین یافته و به کاستیهای موجود بر سر راه عدم استفاده از آن در ساختار دولت نیز پی برده اند.مراودات معقول و پایدار این مسوولین با تنها نماینده قانونی صنف آغاز و انتظار می رود طرح های سازمان برای آنها راهگشا بوده و شاهد اقدامات عملی آنها برای بهبود اوضاع بازار باشیم.

خوشبین همیشگی ام این بار هم مژده آن دارد که گام سوم فعالیت سازمان نیز در سال سوم محقق خواهد شد.
*نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه¬ای کشور

  • ۸۶/۰۴/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">