ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پایان انحصار گرایی در حوزه IT

| سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۸۵، ۰۸:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

مسعود فاتح - ایده راه اندازی پروژه اینترنت ملی طی ماههای گذشته توجه رسانه ها را به مقوله فناوری اطلاعات جلب کرده و اخبار این حوزه را بیش از پیش در صدر رسانه‌ها قرار داده است.

پیاده سازی این شبکه انعطاف پذیر ، روان ، غیر متمرکز و پیوسته قابل تحول ، در ابعاد ملی اهمیت فوق العاده ای یافته، به طوری که اهمیت آن، از یک طرف نظر تحلیگران و کارشناسان خبره در حوزه اینترنت را به خود معطوف ساخته و از سوی دیگر نگاه تیزبین رسانه‌ها نسبت به اجرای این پروژه را به سمت خود کشانده است.

از یک سو رسانه ها و از سوی دیگر کارشناسان و متخصصان ، از یک طرف قانونگذاران و از طرف دیگر متولیان بخش خصوصی و در نهایت دانشجویان و دانشگاهیان نیز دست به دست هم دادند تا با همت متولیان، زمینه برای اجرای پروژه ای که در ابعاد ملی می تواند تحولی شگرف به وجود آورد، هر جه زودتر فراهم شود.

نکته جالب آن که این طرح برخی انحصارگرایان را تحریک نمود تا به مخالفت ضمنی با اجرای این پروژه بپردازند. این تمامیت خواهان که در سال های گذشته در قالب‌های خاصی شکل گرفته بودند منافع خود را در خطر می دیدند پس به مخالفت با طرح اینترنت ملی پرداختند . این مخالفت به سطح رسانه ها نیز کشانده شد و عمق مباحث غیرکاشناسانه آنان را بر همگان آشکار ساخت.

می دانیم که دولت جدید با شعار مبارزه با انحصارگرایی فعالیت خود را آغاز کرده و خود را وابسته به هیچ گروه،حزب و جناحی نمی داند. طبیعی است که این مرام و مسلک مورد تایید انحصارگرایان نمی باشد و به مخالفت با طرح های جدید دولت بپردازند.

در هر حال اینترنت ملی با استفاده از نظرات کارشناسانه مسیر خود را یافته و بدون توجه به مخالفت غیر علمی راه خود ادامه می دهد و تلاش دارد تا به تمامیت‌خواهی خاتمه دهد.

متولیان پروژه اینترنت ملی نیز از بخش خصوصی برخاسته از مردم در زمان مقرر استفاده مطلوب خواهند کرد، اما به خواسته نابجای انحصارگرایان تن در نخواهند داد.

معاون روابط عمومی وزارت

منبع : سایت وزارت ارتباطات

  • ۸۵/۰۴/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">