ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پایان مسابقه بدون برنده گوگل بعد از یک دهه

| چهارشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۶، ۰۳:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

مسابقه Lunar XPrize که حدود یک دهه قبل توسط گوگل برگزار شده بود بعد از سال‌ها نوآوری، خلاقیت و تمدید مهلت بالاخره به پایان می‌رسد.

به گزارش  ایرنا از پایگاه خبری سایس دیلی، گوگل اعلام کرد مهلت این مسابقه که در تاریخ 31 مارس به پایان می‌رسد، دیگر تمدید نخواهد شد. همچنین مسئولین مسابقه تایید کردند که هیچ‌کدام از شرکت کنندگان این مسابقه نمی‌توانند در زمان مقتضی ماهواره خود را پرتاب کنند. بنابر این جایزه 30 میلیون دلاری این مسابقه بدون برنده باقی می‌ماند.
این مسابقه در سال 2007 میلادی با هدف پرتاب یک فضاپیما به ماه که مسافت کوتاهی را در سطح آن طی کرده و تصاویر HD به زمین ارسال کند، آغاز شد. یک جایزه 20 میلیون دلاری برای دستیابی به این هدف تعیین شد و 10 میلیون دلار دیگر نیز برای موفقیت در هریک از مراحل کار نظر گرفته شد.
از آن هنگام مهلت مسابقه چندین بار تمدید شد و از تاریخ اولیه در سال 2012 به 31 مارس 2018 میلادی رسید. همچنین پیش از این که تعداد شرکت‌کنندگان در سال 2017 به 5 گروه کاهش یابد، چندین جایزه دیگر نیز برای اهداف میانی درنظر گرفته شد. با توجه به تمدیدهای مکرر و این واقعیت که اکنون شرکت‌کنندگان از هر زمان دیگری به دست‌یابی به هدف نهایی نزدیک تر شده‌اند، اعلام عدم تمدید مهلت مسابقه، اقدامی دور از انتظار بود.
اما ظاهرا پرتاب یک فضاپیما به ماه زمان‌گیرتر و پرهزینه‌تر از چیزی است که یک دهه قبل تصور می شد.

  • ۹۶/۱۱/۰۴

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">