ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پای ویروس‌ها به زیرنویس فیلم‌ها هم رسید

| شنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

کارشناسان امنیتی هشدار می دهند که ویروس های رایانه ای می توانند در زیرنویس فایل های ویدئویی هم مخفی شوند و مشکلاتی برای رایانه های شخصی ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وایرد، شرکت چک پوینت می گوید این مشکل در نرم افزارهای پخش آنلاین چندرسانه ای VLC، Kodi، Popcorn Time  و Stremioمشاهده شده است. اما مشکل یاد شده محدود به چند نرم افزار پخش چندرسانه ای خاص نیست و می تواند به دیگر نرم افزارهای مشابه نیز تسری یابد.

در صورتی که کاربر زیرنویس های آلوده شده به ویروس را بر روی رایانه خود بارگذاری کرده و از آنها برای مشاهده فیلم استفاده کند، هکرها می توانند کنترل رایانه وی را در دست بگیرند. این مشکل می تواند در صورت باز کردن فایل های زیرنویس آلوده بر روی گوشی ها و تلویزیون های هوشمند هم رخ دهد و لذا صدها میلیون نفر در معرض چنین آسیبی قرار دارند.

پس از فعال شدن این ویروس، امکان نصب بدافزارها بر روی گوشی یا رایانه برای سرقت اطلاعات حساس مانند جزئیات حساب های بانکی و کلمات عبور هم وجود دارد.

نکته نگران کننده ناتوانی نرم افزارهای امنیتی متعارف در جهت شناسایی این نوع ویروس جدید است که از شیوه ای خاص و بی سابقه برای نفوذ به رایانه ها و گوشی ها و تلویزیون ها بهره می گیرد.

طراحان این ویروس با آپلود تعداد زیادی زیرنویس آلوده و استفاده از روش های مختلف برای توزیع آنها نگرانی های جدی به وجود آورده اند و لذا کاربران باید برای بارگذاری زیرنویس انواع فیلم و سریال از این پس تنها به سایت های معتبر مراجعه کنند. شرکت چک پوینت جزییات فنی چندانی را در این زمینه افشا نکرده است.

  • ۹۶/۰۳/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">