ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پرجست وجوترین های گوگل در سال 2017

| يكشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۶، ۰۳:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

در انتهای سال ۲۰۱۷ نگاهی می کنیم به اسامی یا عباراتی که مردم در سال ۲۰۱۷ بیش از هر چیز دیگر درباره شان کنجکاو بودند و سراغ گوگل رفتند تا بیشتر بدانند. نتایج این بررسی تنوع جالبی داشت، از پولدار شدن ناگهانی برخی افراد تا جنگ هسته ای، از آزار جنسی تا چهره شدن هنرپیشه ای نه به دلیل ایفای نقش.


 در میان هنرپیشه ها: مگان مارکل
فناوران- تا چندی پیش مگان مارکل، ریچل زین بود، کارمند جاه طلب یک دفتر حقوقی در سریال تلویزیونی «سوتس». او مدتی بعد با شاهزاده هری، نوه ملکه بریتانیا دوست شد و ماه پیش این دو نامزدی خود را اعلام کردند. از این نامزدی از همه سو استقبال شد، از جمله خود ملکه الیزابت و همسرش شاهزاده فیلیپ و همینطور باراک اوباما رییس جمهور سابق آمریکا. این نامزدی از بسیاری جهات بی سابقه است و نشانه تغییری قابل توجه در رویکرد خانواده سلطنتی بریتانیا است. مگان مرکل آمریکایی است نه بریتانیایی، دو رگه است –از پدری سفید پوست و مادری آفریقایی تبار– از خانواده های اشراف و نجبا نبوده است و یک بار هم ازدواج کرده و جدا شده بود.
فقط کافی است بدانید که ۱۰۱ سال پیش ادوارد هشتم پادشاه بریتانیا به دلیل ازدواج با یک زن آمریکایی از مقام سلطنت کناره گیری کرد. مگان مرکل که در یک محله متوسط در لس آنجلس به دنیا آمده خود از کودکی اش گفته و از باندهای تبهکار و تنش های نژادی که در محل سکونت شان وجود داشته است. او اما اکنون یکی از فعالان شناخته شده برابری جنسیتی است، با سازمان ملل در امور زنان همکاری می کند و سفیر بین المللی «بینش جهانی» کانادا است، سازمانی که هدفش آموزش، تغذیه و بهداشت بهتر کودکان در سراسر دنیا است. اعلام وصلت او با خانواده سلطنتی بریتانیا باعث شد آنقدر مگان مرکل زیر ذره بین قرار بگیرد که شاهزاده هری بیانیه ای بی سابقه منتشر و به رسانه ها حمله کند که نامزدش را در معرض امواج توهین و آزار قرار داده اند.


 در میان بدنام ها: هاروی واینستین
سیزدهم مهر (پنجم اکتبر) روزنامه نیویورک تایمز، با جزییات، شرحی از آزار و سوءاستفاده های جنسی هاروی واینستین، یکی از قدرتمندترین مردان صنعت سینما و هالیوود را منتشر و او را متهم کرد که از چند دهه پیش حداقل 15 زن قربانی او شده اند.
انتشار این افشاگری باعث شد زنان دیگری هم مهر سکوت را بشکنند و واینستین را به این آزارها متهم کنند. فهرست کسانی که خود را قربانی رفتارهای واینستین از جمله تجاوز می دانستند، طولانی تر و نام های آن معروف تر و سرشناس تر شد، گویینت پالترو، میرا سوروینو، آنجلینا جولی، سلما هایک. سه روز بعد شرکت هاروی واینستین او را از هیات مدیره اخراج کرد، همینطور شرکتی که مسوول مراسم اسکار است. سقوط هاروی واینستین از اوج ثروت و نفوذ انگار سدی را شکست، سیل اتهام جاری شد، مردان قدرتمند در هالیوود، در سیاست و در شرکت های بزرگ به سوء استفاده از جایگاه و نفوذ خود برای آزار و سوءاستفاده جنسی از زنان و در برخی موارد مردان متهم شدند، نام هایی مثل کوین اسپیسی، سناتور ال فرانکن، برت رتنر کارگردان و چارلی رز مجری تلویزیون.
این امواج محدود به آمریکا نماند و جنبش “#من هم”، ابعاد وسیع آزار جنسی را در تمام دنیا نشان داد؛ هزاران زن در شبکه های اجتماعی شرح دادند که چگونه قربانی سوء رفتارهای جنسی مردان شده اند.


 در میان عبارات سیاسی: کره شمالی
کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی واژه ای را که دیگر در زبان انگلیسی امروزی به کار نمی رفت، به انگلیسی روزمره برگرداند، وقتی این واژه برای توصیف دونالد ترامپ به کار رفت عده ای مجبور شدند به سراغ فرهنگ لغت بروند تا معنای آن را بدانند. “dotard” که به معنای «پیر خرفت» است پاسخی بود به نخستین سخنرانی رییس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل که کیم جونگ اون را «مرد موشکی» خواند و کره شمالی را تهدید به نابودی کامل کرد.
وقتی کره شمالی به شکلی بی سابقه آزمایش های موشکی و هسته ای خود را افزایش داد، جنگ لفظی دو کشور شدت گرفت. در آخرین مورد کره شمالی شش هفته پیش یک موشک بالستیک بین قاره ای هواسونگ ۱۵ را آزمایش کرد و مدعی شد که موشک به ارتفاع هزار کیلومتری رسیده است. این ادعا ثابت نشده و کارشناسان ابراز تردید کردند که کره شمالی هنوز به حدی از فناوری رسیده باشد که برد موشکش به 4 چهار و 475 کیلومتر برسد. موشک در آب های ژاپن فرود آمد و ارتفاع پروازش بیش از هر موشک دیگر کره شمالی بود.
این آزمایش را جامعه بین المللی محکوم و شورای امنیت سازمان ملل نشست اضطراری برگزار کرد. آمریکا از تمام کشورها خواست روابط دیپلماتیک خود را با کره شمالی قطع کنند، از جمله از چین که نفت کره شمالی را تامین می کند.


 در میان ترانه ها: دسپاسیتو 
ژانویه ۲۰۱۷، ترانه ای منتشر شد از دو خواننده پورتوریکویی که در دنیای اسپانیایی زبان بسیار محبوب شد و در برخی از کشورهای به صدر جدول محبوب ترین ها رسید. ترانه ای به نام دسپاسیتو به معنی یواش یواش که اما سه ماه بعد که جاستین بیبر وارد ماجرا شد و میکس جدیدی از این ترانه را منتشر کرد، ناگهان دسپاسیتو را مثل موشک در دنیا منفجر کرد. از جاستین بیبر هم انتقاد شد هم تمجید اما او باعث شد این ترانه که تمام آن به اسپانیایی است، راه خود را به کشورهای انگلیسی زبان هم باز کند و بعد عالم را درنوردد. ویدیوی این ترانه در یوتیوب بیش از 4/5 میلیارد بار دیده شده؛ بالاترین رکورد تاریخ یوتیوب. این ترانه همچنین در Vevo هم پربیننده ترین بود و به گزارش سایت بیلبورد، شعر این ترانه در سال ۲۰۱۷ محبوبترین بوده است.


 در میان خبرها: بیت کوین
بیت کوین که آغاز سال ۲۰۱۷ تقریبا هزار دلار می ارزید، اواخر سال ناگهان ترقی عظیمی کرد و قیمتش تا ۱۹ هزار دلار افزایش یافت. با اینکه ارزش بیت کوین اکنون مقداری پایین آمده اما به یکی از اجزای مهم اقتصاد جهانی بدل شده است. امسال سالی بود که ارز دیجیتال (cryptocurrencies) وارد حوزه آگاهی عمومی و سوژه اخبار شد. این رشد نجومی قیمت باعث هجوم عده زیادی برای خرید بیت کوین شد، از جمله عروس و دامادی در هند از مهمانان خواستند به جای هدایای مرسوم به آنها بیت کوین بدهند.
بیشتر بیت کوین در فضای مجازی در گردش است و می توان آن را ژتون مجازی دانست. چون بیت کوین را دولت ها یا بانک ها منتشر نمی کنند، بنابراین نمی توان با آن مالیات پرداخت یا تسویه حساب حقوقی کرد اما بازارهایی هستند که بیت کوین را قبول می کنند.


 در میان محصولات دیجیتال: آیفون 10
در برخی نقاط دنیا، ماه گذشته، بعضی ها چند روز مقابل فروشگاه های اپل صف کشیدند که اولین نفراتی باشند که گوشی هزار دلاری آیفون ده را در دست می گیرند. در سراسر دنیا طرفداران آیفون با اشتیاق منتظر این محصول جدید بودند و سهام شرکت اپل هم به دنبال این استقبال به حدی بی سابقه بالا رفت. بی بی سی گزارش کرد فروش اپل دو درصد بالا رفته و سهامش نیز دوازده درصد. ارزش این شرکت که مقر اصلی آن در کالیفرنیای آمریکا است، به 900 میلیارد دلار رسیده و تا رسیدن به رکورد اولین شرکت یک تریلیون دلاری راه زیادی ندارد.
ویژگی جدید آیفون 10 توان تشخیص چهره است، یعنی اینکه قفل تلفن با اسکن کردن چهره صاحبش باز می شود و علاوه بر این دکمه خانه، دکمه ای که همیشه جزئی از آیفون بوده، حذف شده است.
مدیر عامل اپل تیم کوک گفت به برکت فروش خوب در چین، همچنین تقاضای زیاد در اپ استور و استقبال از محصولات، شرکت اپل چهار نعل می تازد؛ البته شاید فعلا این تاخت و تاز کمی فروکش کرده باشد، پس از آنکه معلوم شد این شرکت عمدا گوشی های قدیم خود را کند می کند، با افزایش انتقادها اپل از مشتریان خود عذرخواهی کرد.

  • ۹۶/۱۰/۱۰

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">