ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی گفت: پرونده مستمری بگیران این سازمان الکترونیکی می شود و اکنون این پرونده ها به مرحله اسکن رسیده است.

به گزارش سازمان تامین اجتماعی، محمدعلی جنانی روز دوشنبه این مطلب را در کارگاه پرونده الکترونیک مستمری ‌بگیران با حضور روسای ادارات و مسئولان امور فنی مستمری ‌های شعب تابعه ادارات کل غرب و شرق تهران بزرگ و نمایندگان اداره کل امور فنی مستمری ‌ها در ستاد مرکزی سازمان تامین اجتماعی بیان کرد.
وی با اشاره به اهداف اجرای طرح پرونده الکترونیک مستمری‌ بگیران اظهارداشت: مهمترین حوزه در بعد مدیریت مصارف، بخش مستمری‌ هاست و این اقدام به منظور ارتقای سطح و کیفیت خدمات، موضوع IT در سال های اخیر در دستور کار مدیریت ارشد سازمان قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: این فرایند در حوزه مستمری ‌ها در قالب خدمات غیرحضوری مستمری‌ بگیران معنا پیدا می‌ کند و هدف ما این است که خدمات این افراد را بدون مراجعه حضوری به آنها ارائه دهیم.
جنانی ادامه داد: ارتقای کیفی ارائه خدمات، حذف کاغذ از گردش کار و جلوگیری از انتقال فیزیکی پرونده ‌ها بین شعب از اهداف اصلی پرونده الکترونیک مستمری ‌ها است.
وی به اقدامات انجام شده در خصوص پرونده الکترونیک مستمری‌ها اشاره کرد و افزود: بحث شناسایی اوراق و احصای مدارک پرونده الکترونیک توسط کارگروهی در اداره کل مستمری‌ ها انجام شد و مدارک در سه دسته بازنشستگی، بازماندگی و ازکارافتادگی تقسیم شدند.
وی گفت: سپس واحدهای اجرای این طرح را در شعب پایلوت(شعبه ٤ و ٢٥) انتخاب و تصویربرداری از پرونده مستمری‌ها آغاز شد و به موازات پیشرفت پرونده فنی الکترونیک، آن را انجام دادیم که شاهد پیشرفت خوبی نیز بودیم.
مشاور معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: طرح پرونده الکترونیک مستمری‌ها نیاز سازمانی محسوب می شود و تلاش ‌های زیادی نیز در این زمینه انجام شده است.
بشیر عمرانی ادامه داد: بیمه ‌شدگان انتظار دارند خدمات به‌روز دریافت کنند و سازمان تامین اجتماعی هم در تلاش است تا مطابق با تکنولوژی جدید خدمات را ارائه دهد.
وی تصریح کرد: مراجعاتی که در شعبه وجود دارد، زمان‌سنجی شده و از طرفی مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی که در پرونده‌های کاغذی وجود دارد، بررسی شده است.
عمرانی ادامه داد: پرونده ‌های کاغذی بسیار آسیب‌ پذیر هستند و ١٨درصد کل پرونده ‌های این سازمان در ادارات کل غرب و شرق است و شعب تامین اجتماعی ٢٢، ٢٥، ٢٨ و شمیران بیشترین حجم پرونده‌ها را دارند.
سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز پیشتر به الکترونیکی شدن پرونده های 42 میلیون بیمه شده سازمان اشاره کرد و گفت: الکترونیکی شدن پرونده ها گامی برای اجرای طرح حذف دفترچه های بیمه است که تاکنون این طرح در مراکز ملکی 18 استان کشور آغاز شده است و امیدواریم در آینده ای نزدیک در تمامی مراکز ملکی تامین اجتماعی اجرایی شود.
سازمان تامین اجتماعی دو میلیون و 900 هزار مستمری بگیر شامل بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان دارد که با افراد تحت تکفل آنها تعداد این افراد به حدود پنج میلیون نفر می رسد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">