ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پلت‌فرم سرویس دولت الکترونیکی آماده شد

| جمعه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۶، ۰۵:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات گفت: غفلت ما از تکنولوژی جدید ارزهای رمزنگاری‌شده می‌تواند چیزی شبیه بیت‌کوین ایجاد کند و طی چند ماه چند میلیار دلار از ثروت یک کشور را ببرد بدون اینکه نظام پولی‌اش روی آن کنترل داشته باشد.

به گزارش تسنیم نصرالله جهانگرد در اجلاس «مدیران تحول دیجیتال کشور» که در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد با بیان اینکه در ایران نزدیک به 50 میلیون گوشی هوشمند در دست مردم است، اظهار کرد: به‌زودی سرویس دولت الکترونیکی از طریق یک اپلیکیشن روی گوشیهای تلفن همراه قابل ارائه می‌شود که پلت‌فرم آن آماده شده است.

معاون وزیر ارتباطات افزود: امیدوارم هرچه زودتر با یک برنامه تحول در نظامهای برنامه‌ریزی، صنعتی و خدماتی کشور روبه‌رو شویم.

 

فناوری دیگر تسهیل‌گر نیست و نقش اصلی تغییر را دارد

ناصر حکیمی؛ معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی نیز که در این اجلاس حضور داشت به نقش فناوریهای دیجیتالی در تحول صنعت مالی اشاره کرد و گفت: طی 20 سال اخیر تحولات بزرگی در مسیر خدمت رخ داده است؛ به‌طور متوسط هر ایرانی هر دو روز یک بار از کارت بانکی خود استفاده می‌کند.

معاون بانک مرکزی افزود: ایران در سطح منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به‌لحاظ تعداد و مبلغ تراکنشهای خرد، رتبه اول را دارد؛ اگرچه با وجود تحریم‌ و دشواریهای ورود تکنولوژی، در سمت دسترسی و ابزاری که فناوری اطلاعات باید فراهم می‌کرد، پیشرفتهای خوبی داشتیم اما در حوزه سرویس به‌لحاظ ماهوی شاهد تغییر خاصی نبوده‌ایم.

وی ابراز کرد: فشار اجتماعی، تغییرات فناوری و مشکلات فعلی ما را ناگزیر می‌کند که دیدگاه قبلی خود را از اینکه فناوری یک تسهیل‌گر است، تغییر دهیم به اینکه فناوری، خود نقش اصلی تغییر را ایفا می‌کند؛ اگر نخواهیم در سیستم پولی خودمان با تغییر مواجه شویم، موج فین‌تک نظیر موریانه این تنه را خواهد خورد و مبارزه کردن با آن بسیار سخت خواهد بود.

حکیمی ادامه داد: لشکر موریانه‌ها دارند می‌آیند، فیلهای ما آیا آمادگی دارند با آنها کار کنند یا میدان را واگذار می‌کنند؟! نگرانی ما به‌عنوان رگولاتور این است که اگر این واگذاری به‌درستی اتفاق نیفتد نتیجه‌اش هرج‌ومرج خواهد بود.

او خطاب به بانکها گفت: توصیه می‌کنیم زمینه فعالیت و همکاری خود با استارت‌اپها را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

در دومین دور از جایزه تحول دیجیتال شرکتهای برتر در سه محور «زندگی دیجیتالی»، «نوآوری دیجیتالی» و «رهبری دیجیتالی» معرفی شدند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">