ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پوشش کشوری ایرانسل 3 سال دیگر

| يكشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۸۵، ۰۵:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که ایران 22 میلیون مشترک تلفن ثابت دارد و ضریب نفوذ آن 32 درصد است، گفت: اپراتور اول تلفن همراه تا سال آینده به بخش خصوصی واگذار خواهد شد و اپراتور دوم نیز تا سه سال آینده تمام کشور را تحت پوشش خود قرار می‌‏دهد.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با امضای یادداشت تفاهم که پیرو مذاکرات محمد سلیمانی و جمال‌الدین جرجیس صورت گرفت، مالزی در ساخت سامانه‌ی کارت هوشمند ملی به متخصصان کشورمان خدمات مشاوره‌ای ارائه خواهد کرد.

همچنین مذاکراتی بین شرکت توسعه چند رسانه‌ای مالزی (mdec)و ایران در زمینه امور دولت الکترونیک و مالتی‌مدیا صورت گرفت و مقرر شد این شرکت خدمات مشاوره‌ای به متخصصان آی‌تی ایرانی ارائه کند.

بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم حجم همکاری ایران و مالزی را رو به گسترش دانست و اظهار داشت: ایران در منطقه خاورمیانه و مالزی در شرق آسیا می‌توانند همکاری خوبی داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که زمینه توسعه همکاری در عرصه‌های بایوتکنولوژی، نانو تکنولوژی، صنعت و فناوری اطلاعات بسیار گسترده است پیشنهاد داد که با یافتن راهکارهای مناسب گسترش هر چه بیشتر همکاری‌ها بین این دو کشور پیگیری شود.

شایان ذکر است جمال‌الدین جرجیس، وزیر علوم، فناوری و نوآوری مالزی در مراسم امضای یادداشت تفاهم گفت: از زمان سفر محمود احمدی‌نژاد به مالزی، روابط بین دو کشور وارد مرحله جدیدی شده است.

وی تصریح کرد: نخست وزیر و مردم مالزی موافق نظرات رئیس‌جمهوری شما هستند و کشور مالزی به عنوان رئیس سازمان کنفرانس اسلامی نظرات شما را در مورد مسائل دنیا تأیید می‌کند.

جمال الدین جرجیس اظهار داشت: نخست وزیر کشور مالزی همانند رئیس جمهور شما معتقد است امت اسلامی به استفاده از فناوری وابسته است و کشورهای اسلامی نمی‌توانند مانند گذشته امیدشان را به مواد خام ببندند.

وزیر علوم، فناوری و نوآوری مالزی با بیان این که ما اینجاییم تا تفکرات دو رئیس حکومت کشورها را برآورده کنیم خاطر نشان کرد: این اولین تفاهمنامه در حوزه ICT است که شروع همکاری‌های بسیار گسترده در آینده را نوید می‌دهد.

  • ۸۵/۰۹/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">