ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیامک‌های تبلیغاتی همچنان مزاحم مردم

| شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۱ ق.ظ | ۰ نظر

ملال آوری پیامک‌های گاه و بی گاه اپراتورهای تلفن همراه یک طرف و زمان و وقتی که برای پاک کردن این مزاحمت‌ها از گوشی تلفن همراه صرف می شود نیز از طرف دیگر مردم را در این زمینه خسته کرده است.

آنا، حالا دیگر به مزاحم‌های همیشگی همه بدل شده‌اند؛ پیامک‌های تبلیغاتی که هر روز به طور گسترده از سوی اپراتورهای تلفن همراه و همچنین شرکت‌های مختلف به مردم ارسال می شود. این پیامک‌ها گاها حریم خصوصی را به طور نامحسوسی خدشه دار می کنند. بعضا پیامک‌های خودمانی با این مضمون که سلام حالت چطوره و مخاطب احساس می کند دوست و آشنایی برای وی مطلب خاصی ارسال کرده و بعد از باز کردن پیامک شاهد یکی از کثیف‌ترین و گول زننده‌ترین نوع تبلیغات است.

ملال آوری پیامک‌های گاه و بی گاه اپراتورهای تلفن همراه یک طرف و زمان و وقتی که برای پاک کردن این مزاحمت‌ها از گوشی تلفن همراه صرف می شود نیز از طرف دیگر مردم را در این زمینه خسته کرده است. گاها افراد برای قطع این مزاحمت‌ها به جستجوی اینترنتی برای راه حل موضوع می‌پردازند اما بسیاری از این راه حل ها هم دیگر جوابگو نیست و بعد از امتحان هر یک بازهم مردم شاهد تکرار مزاحمت‌ها هستند.

برای تماس گرفتن با اپراتورهای تلفن همراه نیز غالبا کلی زمان صرف می شود و اپراتور بعد ازحواله دادن کاربر به شماره‌های دیگر با عصبانیت و بی نتیجه کار را به پایان می برد. البته در برخی از مواقع نیز راه حل های نتیجه بخشی در این زمینه یافت می شود که بعضا به مرور زمان باید تمدید شوند و افراد شاهد تکرار این تبلیغات‌ها در گوش تلفن همراه خود هستند.

اینکه چگونه تلفن اشخاص در اختیار برخی شرکت‌ها قرار می گیرد نیز در جالی خود قابل تامل است. حریم خصوصی در ایران به راحتی از بین می رود و گاها دیده می شود که در انتخابات‌ها شاهد ارسال پیامک‌های نامزدهای انتخاباتی به گوشی همراه مردم هستیم. تبلیغاتی که به ضدتبلیغ تبدیل می شود اما همواره توانسته جیب عده‌ای را پر کند که حقوقی برای مردم در این زمینه قائل نیستند.

افرادی که سیم کارت‌های اعتباری هم دارند نیز گاها با خرید شارژ می بینند که هزینه همین مزاحمت ها را هم باید بپردازند و بعد از مدت کوتاهی بدون استفاده از هزینه مکالمه‌ای که پرداختند اعتبار خط شان پایان می یابد.

همه این موارد و گلایه‌ها حتی سبب شد که وزیر جوان ارتباطات در مورد این حوزه اظهار نظر کند و از صاحبان کسب و کار بخواهد که به حریم خصوصی مردم احترام بگذارند.

چندی پیش، محمد جواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم آرامش حریم خصوصی مردم را به هم ریخته است. پس از ساماندهی پنلهای ارسال انبوه از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، اکنون ارسال این پیامکها از طریق شماره های عادی فزونی یافته است.صاحبان کسب و کار بایستی به حریم خصوصی مردم احترام بگذارند و متوجه این موضوع باشند که این نوع تبلیغات اثر عکس دارد. وزارت ارتباطات نیز برای این نیاز مشروع کسب و کارها بایستی با همکاری مرکز ملی فضای مجازی راهکاری اندیشه کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از راه اندازی سامانه ای برای دریافت گزارش‌های آنلاین شکایات مزاحمتها و توقف سریع آنها خبر داد.

با این اوصاف باید منتظر بود و دید که وعده ای که وزیر ارتباطات در خصوص پیامک های مزاحم داده است کی و با چه تدبیری عملی می شود و چه زمانی مردم از دست این مزاحم های همیشگی رهایی می یابند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">