ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیامک 33 درصد ایرانی ها عاطفی است

| دوشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۸۶، ۰۳:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

در تحقیقی که بیش از 6 هزار پیام کوتاه، به صورت داوطلبانه مورد ارزیابی قرار گرفت، مشخص شد که 32.68 درصد SMSها در مقوله مسائل عاطفی می‌گنجد.

دکتر محمود اکرامی، مردم‌شناس و پژوهشگر پیام‌های کوتاه تلفن همراه، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، اظهار داشت: شش هزار پیام کوتاه تلفن همراه از سوی ارسال‌کنندگان به صورت داوطلبانه و به عنوان نمونه در اختیار تیم پژوهش قرار گرفته و براین اساس مشخص شد که 426 پیام کوتاه در این تحقیق - معادل هفت درصد از پیام‌ها - در حیطه توصیه و اندرز بوده و 12.21 درصد پیام‌ها نیز شامل پیام‌هایی است که در روزهای خاص، اعیاد و مناسبت‌های مذهبی ارسال می‌شوند.

وی، با اظهار این مطلب که بیش از دو درصد پیام‌های کوتاه ارسالی، به جدل‌های خانوادگی اختصاص دارد، افزود: در بیشتر این پیام‌ها مایه طنز نیز دیده می‌شود، اما طنز صرف که به هجو معادل هم نزدیک می‌شود 5.60 درصد از SMS‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

اکرامی، 2.42 درصد از پیام‌های کوتاه تلفن همراه در این پژوهش را در زمینه اطلاعات علمی خواند و تصریح کرد: بحث ادبی صرف 326 مورد معادل 5.30 درصد از پیام‌ها است.

وی گفت: مناجات، آیه‌هایی از قرآن، نهج‌البلاغه و روایات اسلامی 1.67 درصد از پیام‌ها را در این تحقیق شامل شده‌اند.

به گفته این پژوهشگر، 8.86 درصد پیام‌های کوتاه مربوط به رسانه ملی است، ضمن آنکه پیام‌هایی با محور تبلیغات 7/. درصد را شامل می‌شوند.

دکتر اکرامی، در پایان، گفت: 3.35 مجموع SMSها به منظور اطلاع‌رسانی ارسال شده و دو درصد نیز پیام‌های مناسبتی سیاسی - اجتماعی را به خود اختصاص داده‌اند.

  • ۸۶/۰۵/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">