ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

امیرحسین سعیدی نایینی* - با تصویب قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم افزار و تدوین آیین نامه اجرایی دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی، تلاش بی وقفه‌ی دست‌اندرکاران و دلسوزان فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور به بار نشست و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در روز 12 تیرماه سال 84 و همزمان با برگزاری نشست ملی فناوری اطلاعات فعالیت خود را به طور رسمی آغاز نمود.

سازمان نظام صنفی رایانه¬ای کشور به عنوان تنها نقطه تعامل، پل ارتباطی میان پایین¬ترین رده‌های صنفی را با بالاترین رده‌های مدیریتی کشور فراهم نموده است. در یک نگاه بسط و گسترش فعالیت سازمان از طریق تشکیل سازمان در استانها و عضو گیری گسترده، اجرای قانون کپی رایت با همکاری شورای عالی اطلاع رسانی ، دادستانی و نیروی انتظامی، برقراری تعامل با نهادهای دولتی، رسیدگی به شکایات از طریق شورای انتظامی وآغاز عضویت اشخاص حقیقی از مهمترین اقدامات سازمان در دو سال اخیر بشمار می آید.

امروز که دو سال از فعالیت این سازمان می گذرد با وجود همه مشکلات و لطمات غیر قابل جبرانی که رکود حاکم بر بازار، بر بدنه صنف فناوری اطلاعات وارد آورده است ، تغییراتی نیز به نفع دولت و بخش خصوصی در حال انجام می باشد که امید می رود در سال 1386 نسبت به گذشته، کسب و کار شرکت ها در حوزه فناوری اطلاعات رونق تازه ای بگیرد. بر این اساس با توجه به اهتمام ویژه شخص رئیس جمهور بر اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، تلاش برای اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی، مهمترین محور فعالیت¬های سازمان در حوزه ICT خواهد بود. در این راستا متعهد ساختن دولت در اجرای برنامه‌های بلندمدت نظیر برنامه چهارم در حوزه ICT ، تلاش در جهت بالا بردن هزینه تصمیم‌گیری‌های نادرست و ترغیب مسئولان به ارائه برنامه‌های مشخص و کوتاه‌مدت، ضروری به نظر می آید.

تقویت کمی و کیفی تقاضا در بازار، تلاش برای جلوگیری از سیاست‌های تمرکزگرایانه دستگاه‌های دولتی در امور IT ، کاهش تصدی‌گری دولت در حوزه ITو آگاه‌سازی و ترغیب مدیران ارشد کشور برای بسط کاربرد فناری اطلاعات ازجمله سرفصل های کاری برنامه سومین سال فعالیت سازمان خواهد بود.

در پایان ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که هئیت مدیره سازمان بر این باور است که مهمترین رسالت سال جاری، تمرکز بر اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اجرایی شدن سیاست های اصل 44 قانون اساسی و تقویت انسجام صنفی و ارائه سیمایی قدرتمند از سازمان برای سال های آتی و حضور موثر در کسب و کار حوزه فناوری اطلاعات می باشد.
* رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور

  • ۸۶/۰۴/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">