ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیام‌های صوتی ابزار جدید حمله هکرها

| يكشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۳:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر

با وجود اینکه روند استفاده از پیغام های صوتی در دنیا در ایمیل ها و یا موبایل ها رو به گسترش است اما متخصصان امنیت و اطلاعات فضای مجازی می گویند این پیغام ها یکی از روش های گسترده هک کردن اطلاعات توسط هکرها است.

به گزارش ایرنا از وبسایت موب آنلاین، این درحالی است که شرکت های مختلف اینترنتی هر از گاه نرم افزارهای جدید تبادل صوت (همراه یا بدون تصویر) مانند اسکایپ و وایبر به بازار فناوری اطلاعات عرضه می کنند.

به گفته متخصصان اکنون بسیاری از شرکت های طراحی و ساخت موبایل با استفاده از پروتکل اینترنت (VoIP) گوشی توانمندی تبادل پیام صوتی را برای کاربران خود فراهم کردند.

براساس این گزارش اکنون هکران با ارسال یک پیغام صوتی- درصورتی که مورد تایید گیرنده قرار گیرد - می توانند به اطلاعات مختلف گوشی موبایل وی دسترسی پیدا کرده و آن را به مقصد مورد نظر خود انتقال دهند.

پروتکل VoIP به کاربران اجازه می دهد تا به صورت رایگان و یا با هزینه ای بسیار کم، تماس های تلفنی در سراسر دنیا از طریق موبایل و یا وبگاهی داشته باشند.

علاوه براین پیشتر اعلام شد که وایبر دارای نقص ایمنی است که بسیاری از اطلاعات کاربران را نشر می دهد.

این درحالی است که وایبر که رقیب اسکایپ بر روی سیستم عامل اندروید کار می کند ، براساس برخی گزارش ها تاکنون بیش از 100 میلیون بار دانلود شده است. اما حالا مشخص شده که این اپلیکیشن دارای یک نقص امنیتی است که به حمله کنندگان و هکرها امکان می دهد کنترل تلفن های قربانی را به دست بگیرند، حتی زمانی که دستگاه با قفل صفحه محافظت می شود.

شرکت امنیت اینترنت Bkav می گوید این نقص در وایبر، تلفن های اندرویدی برندهایی نظیر سامسونگ، اچ تی سی و سونی را تحت تاثیر قرار می دهد. گر چه تکنیک های تهاجمی از مدل به مدل فرق می کند ولی تمام آنها از منطق برنامه نویسی به نحوی استفاده می کنند که پیام های popup وایبر را مورد سوء استفاده قرار داده و دستگاه را هک کنند.

سخنگوی وایبر گفته که شرکتش از این نقص امنیتی مطلع شده و قرار است ، با ارائه یک برنامه به روز رسانی آن را رفع کند. اما تا آن زمان کاربران نگرانند که می تواند با غیر فعال کردن گزینه New Message Pop-Up در بخش تنظیمات وایبر (نسخه اندروید) که به عدم نمایش آگاه سازی هایpopup این برنامه می انجامد، دستگاهش را از خطر احتمالی مصون نگه دارد.

در حالی که در ماه های اخیر، نواقص امنیتی متعددی در اندروید و iOS مشاهده شده که به عبور افراد (با دسترسی فیزیکی) از قفل صفحه دستگاه ها می انجامد، همچنان بسیاری از خریداران و کاربران به دستگاه های موبایل خود اعتماد بی موردی دارند مبنی بر اینکه این موبایل ها قادرند ایمیل ها، فهرست تماس ها و سایر اطلاعات خصوصی را امن نگه دارند.

  • ۹۳/۰۲/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">