ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیشنهاد لوایح جدید دفاع سایبری به سنا

| سه شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۰۷:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

یکی از نمایندگان دو لایحه برای تقویت دفاع سایبری آمریکا تقدیم سنا کرد.

گری پیترز (Gary Peters) سناتور آمریکایی دو لایحه که لایحه اول، قانون استمرار اقتصاد در سال 2020 و لایحه دوم، قانون تعامل‌پذیری سایبری گارد ملی در سال 2020 است را باهدف تقویت دفاع سایبری ایالات‌متحده به سنا معرفی کرد.

این قوانین را اخیراً پیترز که عضوی از کمیته امنیت داخلی و امورات دولتی مجلس سنا است، معرفی کرده است.

پیترز در بیانیه‌ای توضیح داد، لایحه اول موجب می‌شود رئیس‌جمهور برنامه‌ای تدوین کند تا استراتژی او که اطمینان از عدم توقف عملکردهای حیاتی اقتصاد در صورت وقوع حملات سایبری است، عملی شود. این لایحه برگرفته از کمیسیون دفاع سایبری است که اخیراً توصیه کرده بود در صورت بروز حملات سایبری و حوادث مهم دیگری که اقتصاد را تحت تأثیر قرار می‌دهند مانند ویروس کرونا، عملیات پیوستگی را ادغام کنند.

لایحه دوم، گارد ملی را قادر می‌سازد تا از طریق پشتیبانی امنیت سایبری از راه دور و همکاری‌های فنی به ایالت‌ها کمک کند تا با حملات سایبری مقابله کنند.

پیترز در ادامه اظهارات خود گفت، حملات سایبری یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات برای امنیت ملی ما است زیرا ایالات‌متحده آمادگی کافی برای دفاع از خود در فضای سایبری را ندارد. ایالت متحده در صورت بروز یک اختلال سایبری عظیم نیز قادر نخواهد بود به شرایط عادی برگردد. دشمنان ما در حوزه سایبری دائماً در حال شناسایی نقاط ضعف زیرساخت‌های حیاتی و سامانه‌های دولتی ما هستند تا در صورت بروز درگیری از این نقاط ضعف علیه آمریکا استفاده کنند. این لوایح به ما کمک می‌کنند تا در صورت بروز حملات جدی سایبری آمادگی لازم برای دفاع از زیرساخت‌های حیاتی مانند مؤسسات مالی، زیرساخت‌های حمل‌ونقل و درمان را داشته باشیم.

بر اساس قانون اول، کاخ سفید برای تهیه و اجرای استراتژی رئیس‌جمهور با سایر آژانس‌های فدرال و بخش خصوصی همکاری خواهد کرد. به‌طور خاص این قانون مشخص می‌کند کدام نهادهای بخش خصوصی و دولتی برای اقتصاد ملی ضروری هستند و از این طریق چهارچوبی تعیین می‌کند که، شروع مجدد و بازیابی سریع عملکردهای اصلی در یک بحران، ایجاد زمینه‌هایی برای سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و گسترش آگاهی عمومی برای مقابله با حملات سایبری در آن فراهم شود.

اما لایحه دوم، با آموزش برنامه‌های آزمایشی به کارکنان نیروی زمینی، هوایی و امنیت داخلی، گارد ملی را قادر می‌سازد تا از طریق پشتیبانی امنیت سایبری از راه دور و همکاری‌های فنی به ایالت‌ها کمک کند تا با حملات سایبری مقابله کنند.

منبع: سایبربان

  • ۹۹/۰۳/۲۷

جنگ سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">