ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نتایج تحقیقات یک انجمن تحقیقاتی در انگلیس درخصوص سرویس های آن لاین نشان می دهد که سایت های رسمی ادارات دولتی بسیار پیچیده اند و بنابراین برای بسیاری از کاربران از نظر کاربردی بی فایده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره بازرسی ملی (سازمان مستقل کنترل و تحقیقات در انگلیس) در این گزارش نشان داده است که بسیاری از شهروندان این کشور به دلیل پیچیدگی سایت های ادارات و سازمان های دولتی ، از این سایت ها استفاده نمی کنند. این شهروندان ترجیح می دهند به جای استفاده از سایت های دولتی از سایت های خبری بازدید کنند.

براساس گزارش بی بی سی، نتایج این تحقیق حاکی از آن است که در حدود 25 درصد از سازمان های دولتی انگلیس به اندازه کافی با سایت خود آشنایی ندارند و حتی به هزینه بالای این سایت ها هم فکر نمی کنند.

درحال حاضر در این کشور سایت های دولتی تنها در حدود 17 هزار صفحه وب مفید قابل جستجو دارند و بقیه صفحات اغلب گرافیک سختی دارند که استفاده و ورود به اطلاعات مفید را برای کاربر دشوار می کند.

این گزارش در ادامه خاطر نشان کرده است که باوجود دشواری استفاده از سایت های دولتی، رشد استفاده از خدمات دولت الکترونیک این سایت ها قابل ملاحظه است. استفاده از این خدمات بویژه درمیان شهروندانی که به بهنای باند دسترسی دارند، با رشد بیشتری مواجه بوده است.

در بیشتر موارد استفاده از این خدمات، کاربر تنها برای چاپ مدارک و اسناد مورد نیاز خود وارد این سایت ها شده و کمتر از بخش های عملیاتی که نیاز به راهنمایی های مفید دارد استفاده کرده است.

بنابراین گزارش، در طبقه بندی کشورهایی که دارای فعال ترین شهروندان در عرصه استفاده از دولت الکترونیک هستند، ایسلند در مقام اول ایستاده است. در این کشور در سال 2005 ، 55 درصد از مردم از وب برای برقراری ارتباط با سازمان های دولتی استفاده کرده اند.

رتبه دوم این طبقه بندی متعلق به سوئد است که 52 درصد از مردم این خدمات را بکار گرفته اند و فنلاند با 47 درصد در رتبه سوم ایستاده است.

  • ۸۶/۰۴/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">