ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چالش‌های مالی پروژه توانا در زیرساخت

| شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۱۱ ق.ظ | ۰ نظر

در قالب پروژه توانا تجهیزات انتقال شبکه‌های مخابراتی نوری (DWDM) برای ۱۰۰ شهر نیمه شرقی کشور، تولید می‌شود.

مهر- علی علویان مدیر پروژه بومی ‌توانا گفت: از نقاط مثبت این طرح، دانش کاملا بومی ‌ساخت تجهیزات است که اشتغال برای حدود ۵۰ نفر از نخبگان کشور در این حوزه (شبکه‌های مخابراتی، الکترونیک و نرم‌افزار) را به دنبال داشته و باعث کاهش حدود ۷۰ درصدی خروج ارز از کشور شده است.

وی با بیان محصولات تولیدی که در دو بخش سخت افزار و نرم افزار و در قالب کلی سیستم‌های انتقال نوری DWDM با کاربرد در سه لایه شبکه شامل شبکه‌های دسترسی (FTTx)، شبکه‌های شهری (Metro) و شبکه‌های انتقال زیرساختی و بین‌الملل ارایه می‌شوند، افزود: البته سیستم‌های ROADM و سامانه نرم‌افزاری مدیریت یکپارچه در لایه‌های مدیریت اله‌مان، مدیریت شبکه و مدیریت سرویس نیز از دیگر محصولات این طرح ملی به شمار می‌رود.

علویان درباره بازار مصرف تجهیزات انتقال شبکه مخابراتی گفت: پیرو قرارداد منعقد شده با شرکت ارتباطات زیرساخت، کار طراحی، تولید، نصب و راه‌اندازی تجهیزات و خدمات سیستم‌های انتقال DWDM تولید داخلی پروژه توانا (شامل ۱۰۰ شهر نیمه شرقی کشور) با ظرفیت ۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه و قابل توسعه به ۸۰۰ گیگابیت بر ثانیه و با سیستم مدیریت شبکه به صورت کلید در دست آغاز شده است.

وی با اشاره به حمایت صندوق صحا در تامین نقدینگی این پروژه تا مطابق با زمان‌بندی پیش رود، تاکید کرد: هدف از انجام طرح حمایتی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا)، تامین بخشی از هزینه‌های مورد نیاز برای اجرای این قرارداد با موضوع طراحی، تولید و فروش تجهیزات و ارایه خدمات سیستم‌های انتقال DWDM (تحت عنوان پروژه توانا) با شرکت ارتباطات زیرساخت است که با حمایت ۳۰ میلیارد ریالی صندوق صحا در این طرح، کمبود اعتبارات اجرای این پروژه در فاز اول تا حدود زیادی برطرف خواهد شد.

علویان تصریح کرد: این محصول قادر است اطلاعات با سرعت Gbps۴۰۰ را با استفاده از یک زوج فیبرنوری و با استفاده از تکنیک‌های بسیار مدرن و پیشرفته انتقال دهد. علاوه بر این تا برد حداقل ۱۵۰ کیلومتر نیاز به تقویت‌کننده بین راهی ندارد. به دلیل تکنولوژی بسیار بالای این محصول، ارزش افزوده زیادی برای کشور خواهد داشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">