ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چه خبر از سیستم جامع مالیاتی و شرکت بول

| سه شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۰، ۰۲:۱۰ ب.ظ | ۱ نظر

رضا دانش - یک سال پیش مطلبی نوشتم در نقد واگذاری سیستم جامع مالیاتی به شرکت فرانسوی بول و نرم افزار e-ris . حال پس از گذشت یک سال وقتی برای پرداخت مالیات به اداره کل مالیاتی و حوزه مربوطه شرکت خود مراجعه کردم کماکان سیستم و روال ها را فوق سنتی یافتم.

برای مثال اگر 10 کارفرما از حساب شما در 10 شهر مختلف مالیات کسر کرده باشند لازم است که با گرفتن نامه از حوزه مالیاتی به سازمان امور مالیاتی شهرهای مربوطه مراجعه کرده و با داشتن فیش‌های مالیاتی که از کارفرماها دریافت کرده اند تاییدیه آنها را اخذ و به حوزه مالیاتی خود ارایه کنید تا دچار پرداخت مجدد و چند باره مالیات نشوید.

پس از مرور این فرآیند کسالت آور به یاد نرم‌افزار e-ris افتادم و این سوال برای من پیش آمد که پس از گذشت یک سال این نرم افزار در چه مرحله ای است و از چه تاریخی اجرا‌یی خواهد شد؟ از چه زمانی دیگر ممیزین برای بررسی پرونده سال‌های قبل نمی بایست بایگانی گرد و خاک گرفته را زیر و رو کنند ؟ اینکه پرداخت مالیات در شهرها و حوزه های مختلف تجمیع شود، فقط بخش کوچکی از این سیستم جامع است ولی به شدت در صرفه جویی در وقت ، هزینه و منابع موثر است.

بسیار پسندیده است اگر فاز های این پروژه ملی و زمانبندی اجرایی شدن آن به اطلاع عموم مردم برسد تا همگان بدانند چه زمانی از مواهب این سیستم بهره مند خواهیم شد و آیا شرکت بول پس از عربستان ، نامیبیا ، زامبیا ، بوتسوانا و ... موفق خواهد شد این سیستم را در ایران اجرایی و عملیاتی کند یا نه ؟
منبع : فناوران اطلاعات

  • ۹۰/۰۳/۱۷

نظرات  (۱)

هقته پیش ایران نارا آگهی داده بود برای جذب نیرو برای لوکالایز کردن و اجرای e-ris. شما برو ، سه سال دیگه سوال رو تکرار کن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">