ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چگونه خرید اینترنتی کنیم؟

| جمعه, ۳۰ مهر ۱۳۸۹، ۰۵:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

سامانه خرید و فروش الکترونیکی تحت عنوان e بازار توسط شرکت پست از روز 17 مهرماه آغاز به کارکرده که این امکان را فراهم می‌کند تا افراد از طریق آن خرید خود را انجام داده و مرسولاتشان را از پست تحویل بگیرند.

مجتبی نصیری - معاون فنی شرکت پست جمهوری اسلامی - در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این مطلب درباره بحث خرید اینترنتی که یکی از سرویس‌های جدید پستی است اظهار کرد: کالاهایی که عرضه‌کنندگان مدنظرشان است که از طریق فضای مجازی اینترنت عرضه کنند، می‌توانند با پست طرف قرارداد ‌شوند و پست نیز یک فضایی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد که امکان واگذاری محصولات و کالاهایشان را داشته باشند و در آنجا بارگذاری کنند.

او تصریح کرد: با این روش خریدارانی که به سایت e-bazar مراجعه کنند کلیه فروشگاه‌ها و محصولات را مشاهده کرده و انتخاب می‌کنند و هزینه‌ محصول خود را یا از طریق کارت‌های شتاب پرداخت می‌کنند و یا در زمانی که کالای بسته‌بندی شده به آدرسی که در سامانه مورد درخواست اعلام کردند، ارسال می‌شود که می‌توانند هزینه آن را پرداخت کنند.

وی افزود: ‌اگر مشتری بخواهد می‌تواند از هر یک از روش‌های پست پیشتاز، سفارشی و یا ویژه کالای خود را درخواست کند که البته بابت فضا هزینه‌ای از مشتری دریافت نمی‌شود.

نصیری درباره هزینه‌ای که فروشگاه‌ها برای این موضوع پرداخت می‌کنند گفت: از آن‌ها هزینه در اختیار گرفتن فروشگاه مجازی دریافت می‌شود و بابت هر کالایی که توزیع می‌کنیم هزینه پستی را از خریدار می‌گیریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر طبقه‌بندی درباره نوع و تنوع محصولات ندیدیم و یک فضای مشخص برای همه به صورت یکسان قرار دارد و اگر تعدد محصولات قابل عرضه‌ فروشگاهی به گونه‌ای باشد که به فضای بیش‌تری نیاز داشته باشد، باید اعلام ‌کند.

به گزارش ایسنا وی پیش از این نیز گفته بود: میزان استفاده از سرویس پست خرید الکترونیک در چهار ماهه نخست امسال 457 هزار مورد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد رشد داشته است، در چهار ماهه اول سال گذشته 255 هزار مورد استفاده از پست خرید الکترونیک ثبت شده بود.

وی با بیان این‌که در طول سال گذشته یک میلیون و 200 هزار مورد از پست خرید الکترونیک در سراسر کشور استفاده کرده‌اند، گفته بود: پیش‌بینی‌ این میزان برای امسال حدود دو میلیون مورد است، از این میزان تهران با 94 هزار مورد، اصفهان 45 هزار مورد، خوزستان 33 هزار مورد و فارس 27 هزار مورد بیش‌ترین بهره را از سرویس پست خرید الکترونیک بردند و کم‌ترین میزان نیز به استان خراسان شمالی با 3 هزار و 270 مورد اختصاص دارد.

نصیری در بیان دلیل استقبال کم از این سرویس در گذشته خاطرنشان کرد: پیش از این تنها 7 شرکت برای ارائه سرویس پست خرید الکترونیک با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران طرف قرارداد بودند که 3 هزار و 800 فروشگاه را شامل می‌شدند اما در حال حاضر 4 هزار و 300 فروشگاه زیر نظر 12 شرکت طرف قرارداد، مشغول به ارائه این سرویس به متقاضیان هستند.

هم‌چنین مدیر عامل شرکت پست با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و 200 مورد محموله خرید و فروش شده اینترنتی از طریق پست ارسال شده پیش‌بینی کرد که این رقم تا پایان سال به 2 میلیون مورد برسد و گفته بود: تاکنون 100 فروشگاه به عضویت e بازار درآمده‌اند.

محبیان با بیان این ‌که سرویس دیگر تجارت الکترونیکی است که در طول یک سال گذشته نرم‌افزار شبکه آن آماده و تحت عنوان e-bazar در پست راه‌اندازی شده و از امروز به صورت رسمی آغاز به کار کرد گفت: با اتصال فروشندگان به آن این امکان را برای همه شهروندان برقرار کرده که از طریق این سایت کارت‌های خود را از طریق این سایت ارتباط و کارهای خود را انجام دهند و بیش از یک میلیون و 200 هزار مورد خرید اینترنتی از طریق شبکه پستی انجام می‌شود. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به حدود دو میلیون افزایش یابد.

به گفته او در حال حاضر حدود صد فروشگاه به عضویت این سایت درآمده‌اند و از این پس متقاضیان می‌توانند به سایت پستی بپیوندند.

  • ۸۹/۰۷/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">