ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کاهش سن مجرمان اینترنتی در کشور

| چهارشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۲ ق.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس فتا گلستان از کاهش وقوع جرائم اینترنتی در سنین پایین و در گلستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس  وحید صاحبکاران صبح امروز در جمع خبرنگاران استان در خصوص آسیب‎های اجتماعی در فضای مجازی اظهار کرد: مهمترین قشری که از کاربران اینترنتی آسیب‎پذیر هستند شامل کودکان و نوجوانان می‎باشد، از آنجایی که این قشر بی‎تجربه و آسیب‎پذیر هستند هدف خوبی برای متهمان اینترنتی محسوب می‎شوند.

وی تصریح کرد: مهمترین عواملی که به سبب آن می‎توان تأثیر مثبت و منفی سیستم یارانه‎ای را سنجید مدت زمانی است که کودک و نوجوان از این فضا استفاده می‎کند، اگر استفاده زیاد و کنترل نشده از یارانه و تلفن همراه انجام شود موجب بروز یکسری مشکلات از جمله افسردگی، انزوا، افزایش وزن و گوشه گیری در کودک و نوجوان خواهد شد.

رئیس پلیس فتا گلستان ادامه داد: از سویی یکسری آسیب‎های روانی و روحی از قبل استفاده زیاد از اینترنت و تجهیزات روز برای نوجوان اتفاق خواهد افتاد که از آن جمله می‎توان به بلوغ زودرس، بروز رفتار عصبی، تپش قلب، بی‌اشتهایی، عدم تمایل به واجبات دینی، اعتیاد به تلفن همراه و افت تحصیلی اشاره کرد.

صاحبکاران با بیان اینکه در بحث بازی‎های یارانه‎ای باید خانواده‎ها مراقب باشند که چه بازی برای فرزندان خود تهیه می‎کنند افزود: ممکن است بچه‎ها یکسری بازی‎هایی را دانلود کنند که هیچ تناسبی با سن و میزان درک و فهم فرزندان نداشته باشد و خانواده‌ها از این موضوع اطلاع نداشته باشند بنابراین حتمأ بازی‎های یارانه‎ای از سایت‎هایی که نماد الکترونیک دارند استفاده شود تا کمترین آسیب به فرزندان وارد شود.

وی در رابطه با اقدامات پلیس فتا در خصوص پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی در فضای مجازی گفت: در سال گذشته طرح تقسیم کار استانی برای کنترل آسیب‎ها انجام شد که دبیرش پلیس فتا بود در این رابطه برای بیش از 25 دستگاه دولتی و سازمان مردم نهاد کارگاههای آموزشی برگزار شد و یکسری وظایف تعریف شده برای آنها ارائه شد.

رئیس پلیس فتا گلستان ادامه داد: در 6 ماهه نخست سال جاری نیز 36 هزار نفر ساعت کلاس آموزشی در حوزه‎های مختلف که بیشتر در مدارس بود برگزار شد در واقع کارشناسان با حضور در مدارس آموزش‎های لازم را برای دانش آموزان ارائه می‎دادند.

صاحبکاران خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی و ارسال هشدارهای پیشگیرانه در شبکه‎های اجتماعی، سایت‎ها و نشریات نیز از جمله اقدامات پلیس فتا در خصوص افزایش سواد رسانه‎ای بین آحاد مردم محسوب می‎شود که این امر موجب کاهش وقوع جرایم و آسیب‎ها در سنین پایین شده است.

وی ابراز کرد: طی سال‎های گذشته با آموزش و آگاهی به نوجوانان سن وقوع جرایم اینترنتی در استان کاهش یافته است.

  • ۹۶/۰۷/۱۹

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">