ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کاهش فروش رایانه در سال جاری

| چهارشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۸۶، ۰۲:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

فروش رایانه در سال جاری نسبت به سال گذشته نه تنها رشد نداشته، بلکه با روند کاهش فروش مواجه شده‌ایم.

باقر بحری، قائم‌مقام کمیسیون سخت‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، در گفت‌وگو با خبرنگارسیتنا، اظهار داشت: سال گذشته، درکشور حدود یک میلیون و 500 هزار رایانه به فروش رفت که این رقم در سال جاری – نسبت به مدت مشابه سال قبل - حدودا 300 هزار رایانه کمتر به فروش رفته است.

وی افزود: به تعبیری دیگرحداقل در سال جاری روند فروش رایانه نه تنها رشد نداشته است، بلکه می‌توان گفت که با کاهش فروش رایانه نیز مواجه شده‌ایم.

بحری، علت عدم رشد فروش رایانه در ایران خصوصی نبودن بازار و نبود رونق اقتصادی در این حوزه عنوان کرد و افزود: این مسائل درحالی است که رایانه کالایی سرمایه‌ای است، اما از بازار خوبی در کشور ما برخوردار نیست.

قائم‌مقام کمیسیون سخت‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، در عین حال معتقد است که IT، قابلیت رشد بیشتری را درسال گذشته داشت و برای امسال نیز پیش‌بینی می‌کند که میزان عرضه و فروش کالای IT در بهترین شرایط نسبت به سال گذشته در رده پایین‌تری قرار داشته باشد!

  • ۸۶/۰۷/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">