ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کاهش نرخ اینترنت محدود به کارت‌ها شد

| دوشنبه, ۹ مهر ۱۳۸۶، ۰۸:۵۴ ب.ظ | ۴ نظر

به علت فراگیری شبکه هوشمند (IN) و نزدیک شدن نرخ اینترنت پرسرعت (ADSL) به خدمات اینترنت تلفنی، اکثر شرکت‌های اینترنتی کاهش نرخ اینترنت را تنها در کارت‌های اینترنت اعمال کردند که این روزها با استقبال کمی از سوی کاربران مواجه است.

این در حالی است که یکی از مدیران ISP در گفت‌وگو با خبرنگار ما مدعی شد که پس از اعمال کاهش 30 درصدی نرخ پهنای باند، این شرکت توانسته است 50 درصد برای کاربران خود تخفیف قایل شود.

اما از طرف دیگر مدیران شرکت‌های دیگر به این موضوع اذعان دارند که با توجه به هزینه‌های جاری یک ISP، می‌توانند حداکثر پنج درصد به کاربران خود تخفیف دهند.

در همین حال این پرسش باقی ماند که چگونه فقط یک ISP می‌تواند 50 درصد در خدمات خود تخفیف بدهد و بقیه نمی‌توانند در صورتی که همه این شرکت‌ها هزینه‌های تقریبا مشابهی دارند.
کاهش میزان مصرف کارت اینترنت

بر اساس این گزارش، محمودرضا خادمی، مدیر یک ICP و عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار «جهان‌صنعت» متذکر شد: این تخفیف 50 درصدی ممکن است روی کارت‌های اینترنت باشد.

وی در ادامه گفت: با جایگزین شدن اینترنت هوشمند (IN) و اینترنت پرسرعت (ADSL) کسی سراغ کارت اینترنت نمی‌رود.

خادمی با اشاره به مشکل توزیع این کارت‌ها و سرعت بالای اینترنت هوشمند و پرسرعت ضمن اینکه کاربران را برای استفاده از خدمات اینترنتی دیگر محق دانست، افزود: کارت اینترنت به دلیل کاهش تقاضا بسیار گزینه خوبی است تا تخفیف 50 درصدی روی آن اعمال شود.

به گفته وی، در بهترین وضعیت هزینه پهنای باند تنها 20 درصد هزینه‌های یک ISP را تشکیل می‌دهد و 80 درصد هزینه‌ها را پارامترهای دیگر تعیین می‌کند.
بهینه‌سازی تجهیزات راز تخفیف 50 درصدی

در همین حال سیامک فراز، مدیر فروش یک شرکت ISP نیز به خبرنگار ما گفت: با بهینه‌سازی تجهیزات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و ایجاد تغییر در این تجهیزات و در نتیجه کاهش هزینه‌ها در کل توانسته‌ایم 50 درصد به کاربرانمان تخفیف بدهیم.

در ضمن وی متذکر شد که بیشترین تخفیف‌ها مربوط به کارت‌های اینترنتی این ISP بوده است.

به گفته وی، تمایل مصرف‌کننده حرفه‌ای اینترنت به استفاده از اینترنت پرسرعت و اینترنت هوشمند، میزان استفاده از کارت را به شدت پایین آورده است.

فراز در ادامه افزود: برخی مشترکان اشتراک سالانه و برخی ماهانه دارند و بسته به میزان مصرفشان ترجیح می‌دهند از اینترنت پرسرعت یا هوشمند استفاده کنند که به گفته وی این رقم چندان هم بالا نیست.

وی متذکر می‌شود اگر سرور با توان بالا بگذارید، هزینه کمتری را به ازای هر کاربر خواهید پرداخت و در نتیجه کاهش کل هزینه‌ها، تخفیف خوبی به کاربرانتان می‌دهید.

  • ۸۶/۰۷/۰۹

نظرات  (۴)

قیمت adsl که اصلاٌ فرق نکرده حتی در همون شرکتهایی که 50 درصد تخفیف میدن ، چون من خودم از اونجا adsl گرفتم
یک سوال داشتم نمیشه اینترتیت پرسرعتی باشه که از کارت استفاده کنه چون اینجوری حزینه کمتره
سلام . آقا من نرخ ساعت اینترنت را می خواهم . از کارت سپنتا هم استفاده می کنم . شنیدم که هر ساعت 1200 ریال است . حالا اگر دانلود بکنیم نکنیم چه طوریه ؟ ؟؟؟؟؟ یه توضیحی می تونید بدید ؟
با سلام و خسته نباشین می خواستم بپریم قیمت هر ساعت اینترنت هوشمند چند هستش؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">