ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کمیسیون تنظیم مقررات از سازمان درخواست کرده که گزارش خود را مبنی بر تعدیل تعرفه‌ی‌ پیام کوتاه به کمیسیون ارائه دهد.

محمدرضا فرنقی‌زاد - مدیر روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به بحث تعدیل و بررسی تعرفه‌ی پیام کوتاه اظهار کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال حاضر تهیه‌ی این گزارش را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده و در تلاش است که بررسی‌های لازم را در زمینه‌ی تعرفه‌ی پیام کوتاه و تعدیل آن انجام و نتایج آن را هرچه سریع‌تر به کمیسیون تنظیم مقررات ارائه دهد.

وی افزود: سازمان تنظیم مقررات به عنوان بازوی اجرای کمیسیون محسوب می‌شود و در این زمینه نیز بعد از تهیه گزارش آن را به کمیسیون ارائه خواهد داد.

او یادآور شد: اگر اپراتوری برای کاهش و یا افزایش تعرفه‌ای پیشنهادی داشته باشد باید آن را به رگولاتور دهد تا این پیشنهاد از طریق آن برای تصویب به کمیسیون ارائه شود البته خود کمیسیون می‌تواند به عنوان مرجع در این زمینه به تنهایی تصمیم‌گیری کند.

اما مدیر کل نظارت و بازرسی امور ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات سازمان بازرسی کل کشور روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرده بود: برابر ماده ‌10 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، چنانچه گزارش سازمان بازرسی به دستگاه‌های دولتی ارائه شود، دستگاه موظف است ظرف ده روز به گزارش پاسخ دهد در غیر این صورت مورد پیگیرد قرار می‌گیرد.

صحراپور با اشاره به نامه سازمان، تنظیم مقررات در مرداد ماه ‌85 به شرکت مخابرات ایران مبنی بر بالا بودن نرخ پیام کوتاه و پیشنهاد ارائه توجیه اقتصادی و فنی این سرویس یادآور شد: گزارش سازمان بازرسی کل کشور در تاریخ ‌26 اردیبهشت ماه ‌86 به صورت مستند به وزیر ارتباطات ارائه شده است.

مدیر کل نظارت و بازرسی امور ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات همچنین افزوده بود: در گزارش فوق دو پیشنهاد در نظر گرفته شده است اول آن که رگولاتوری نسبت به تعیین تعرفه عادلانه اقدام کند و دیگر این که با توجه به ناکارآمدی شبکه موجود، شرکت ارتباطات سیار به تقویت تجهیزات آن بپردازد.

این اظهارات درحالی است که وفا غفاریان - رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران - در آخرین اظهار نظر خود درباره‌ی اخطار سازمان بازرسی کل کشور برای کاهش تعرفه‌ی پیام کوتاه به شرکت مخابرات ایران، به خبرنگار ایسنا گفت: تاکنون اخطاری در رابطه با کاهش هزینه‌ی پیام کوتاه دریافت نکرده‌ایم و اگر قرار باشد قیمت پیام کوتاه کاهش پیدا کند این امر باید در شرکت مخابرات مورد بررسی قرار گیرد؛ این موضوع در شرکت مخابرات ایران در حال بررسی است تا اگر امکان‌پذیر باشد اعلام شود.

اما رییس هیات مدیره‌ی شرکت ارتباطات سیار نیز درباره‌ی کاهش تعرفه‌ی پیام کوتاه به خبرنگار ایسنا گفته بود: با توجه به این که ‌پیام کوتاه به عنوان سرویس ارزش افزوده محسوب می‌شود بنابراین محاسبه‌ی تعرفه‌ی آن بر اساس قیمت تمام شده صحیح نیست.

سیدعلی علویان با اشاره به گزارش سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر ناعادلانه بودن تعرفه ‌پیام کوتاه بر اساس محاسبات انجام شده آن سازمان اظهار کرده بود:‌ در مورد نرخ تعرفه‌ی مکالمات، تعرفه‌ی کشور ما نسبت به میانگین کشورهای منطقه پایین‌تر است و سازمان بازرسی کل کشور نیز در محاسبه‌ی اخیر تعرفه‌ی ‌پیام کوتاه، درصد و زمانی که برای ارسال سیگنال‌ها در نظر گرفته می‌شود را نسبت به مکالمه محاسبه کرده که بر اساس این محاسبه تعرفه‌ی 140 ریالی ‌پیام کوتاه ناعادلانه عنوان شده است.

به گفته‌ی علویان گزارش سازمان بازرسی کل کشور در محاسبه‌ی تعرفه پیام کوتاه بر اساس قیمت تمام شده بود در حالی که پیام کوتاه از سرویس‌های ارزش افزوده محسوب می‌شود و در مورد این سرویس‌ها نیز نباید قیمت تمام شده مدنظر قرار گیرد.

او با تاکید بر اینکه نرخ هزینه مکالمات در کشورمان جزو پایین‌ترین نرخ‌ها در جهان محسوب می‌شود، تصریح کرده بود: شرکت ارتباطات سیار در حال بررسی است و بعد از انجام بررسی‌های لازم اگر نسبت به تغییر تعرفه‌ها به نتیجه برسد در این زمینه اقدام خواهد کرد؛ همان طور که در زمینه prepaid درخواست کاهش را دادیم که پس از پذیرفته و مصوب شدن آن در سازمان به زودی اعلام می‌شود، در زمینه تعرفه پیام کوتاه نیز در صورت امکانپذیر بودن کاهش را خواهیم داشت.

  • ۸۶/۰۷/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">