ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کبود گوشی تلفن همراه در بازار

| شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۸۵، ۰۱:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

در پی اعلام ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر جمع‌آوری گوشی‌های قاچاق از بازار در سه روز گذشته بازار گوشی تلفن همراه با افزایش بی رویه قیمت و نیز کمبود عرضه مواجه شد.

افشار فروتن لاریجانی ـ رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم کارت و گوشی تلفن همراه ـ در گفت‌وگو با ایسنا درباره علت اصلی وضعیت به وجود آمده در بازار گوشی تلفن همراه توضیح داد: چون عرضه گوشی‌های قاچاق موج وسیعی از سطح بازار را فرا گرفته بود و اقدامی‌ که برای مقابله با این موج انجام شد موجب شد تا با وجود تقاضای بالا، بازار با کمبود عرضه مواجه شود.

وی با اشاره به کد‌گذاری گوشی‌های تلفن همراه مجاز از سوی وزارت ارتباطات افزود: نگرانی مصرف‌کنندگان از قانونی یا غیر قانونی بودن گوشی‌های تلفن همراه نیز دلیل دیگری برای رکود بازار و موج افزایش قیت است.

فروتن تصریح کرد: قطعا همه مشکلات بازار موج وسیع گوشی‌های قاچاق و نیز وضعیت فعلی بازار از افزایش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه نشات می‌گیرد.

او همچنین از تعطیلی تعداد زیادی از واحد‌های صنفی فروشنده گوشی‌های تلفن همراه خبر داد و افزود: فعالیت عمده فعالان این صنف به حالت تعلیق درآمده و در انتظار تصمیمات جدید درباره عرضه گوشی‌های تلفن همراه هستند لذا ضمن اجرای اقدامات مربوط به مبارزه با قچاق گوشی‌های تلفن همراه باید کار کارشناسی نیز در زمینه ادامه فعالیت واحد‌های صنفی گوشی تلفن همراه انجام شود.

فروتن در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چند واحد صنفی فروشنده گوشی تلفن همراه فعالیت دارند؟ گفت: قطعا صنف فروشندگان گوشی تلفن همراه به لحاظ تعداد اعضا جزو سه صنف اول خواهد بود ولی هنوز آمار واقعی از فعالان در اختیار نیست و تلاش انجمن نیز تاکنون نتیجه‌ای نداشته است چراکه برخی واحد‌های صنفی به صورت موقت و دوره‌ای فعالیت دارند لذا تغییرات مورد نظر موجب نهایی نشدن آمار‌ها شده است.

وی خبر داد که به زودی اتحادیه مربوط به صنف فروشندگان گوشی و لوازم جانبی تلفن همراه و تجهیزات تشکیل می‌شود تا مجوز فعالیت این واحد‌های صنفی را صادر کنند.

فروتن عنوان کرد: با وجود اینکه نظر تشکل‌های صنفی در حل بسیاری از مسائل موثر است ولی درباره برخورد با قاچاق افزایش تعرفه و یا سایر موضوعات نظرات و مسائل این صنف نادیده گرفته شده است.

  • ۸۵/۰۸/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">